Majmok bolygója

2009.01.22. 23:48

A Honda, kihasználva a Japánban egyre erősödő retróhullámot, ismét gyártani kezdte a legendás kismotort, a Monkey-t. Sajtóközleményükben az „én legjobb kicsikémnek” nevezik az 1961-ban bemutatott koncepciót: valóban ez volt Soichiro Honda egyik szerelemgyereke.

1967-ben kezdődött meg a Z50M értékesítése, az ősmodellnek mindössze öthüvelykes kerekei voltak, és nem rendelkezett hátsó rugózással sem. Két évvel később frissítettek a komfort érdekében a majmocskán, innentől megállíthatatlan volt az ötven köbcentis négyütemű kismotor.

Gyártása 2001-ben állt le, majd három évvel később még egy rövid, limitált széria gördült ki a gyárkapun – onnan azonnal a gyűjtők garázsába került. A Monkey kultusza azonban nem csillapodott, fanatikusok szeretgetik, tuningolják és restaurálják világszerte.


A 2009-re újraindított termelés komoly változást hozott, a 68 kilós apróság megkapta a Honda Super Cub motorját, aminek különlegessége a PGM-FI befecskendezés. A felülvezérelt kétszelepes 3,4 lóerőt teljesít, és fogyasztása gyári adatok alapján, folyamatos 30 km/h sebesség mellett mindössze 1 liter száz kilométerenként. 

Japánban 710 ezer forintnyi jenbe kerül a Monkey, a kockás üléssel és krómozott extrákkal szerelt Limited változat 757 ezerbe. Arról, hogy Európában forgalmazzák-e majd, nincs hír – az biztos, hogy a holland, angol és német piacon óriási kereslet lenne rá.

Kedves olvasóink, mernének egy Monkey-val közlekedni, mondjuk Budapesten?

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.