Vun Duu, de minek?

2009.02.14. 19:38

Emlékeznek még az olasz CR&S motormanufaktúrára? Néhány éve mutatták be a VUN nevű egyhengeres sportmotorjukat. A jelenleg is kapható, alapáron 12 ezer eurós gépecskét sokan magasztalták kezelhetősége, alacsony tömege és minősége miatt. A könnyű test és a pörgős Rotax blokk sok igényes motorost elvarázsolt, de a tervezés alatt álló utód más koncepciót követ.

Az S&S amerikai motorblokk gyártó tavaly bemutatott X-Wedge V2-esét választották, hogy egy modern, de a café racer hagyományokból építkező sportos gépet építsenek. Az 1916 köbcentis blokk biztos, hogy izomból és nyomatékosan mozgatja majd a gyári tervek szerint 180 kilós CR&S Duu-t. Valószínű hogy az előd könnyedsége már nem jön vissza, de az Európában erősödő sportos V2-es divatnak megfelel a motor; a Wakan az Ace café is az S&S blokkjait használja.

Sok rajongó inkább a soros kettes BMW/Rotax nyolcszázas blokk körül látta volna a Marvic felniket, a Ceriani villákat és a Brembo fékeket, de CR&S (Cafe Racers and Superbikes) fejlesztői nem így döntöttek. A remélhetőleg még szépülő végleges változatra várni kell legalább a 2009-es milánói motorkiállításig.

Kedves olvasóink, Önök szerint van értelme az amerikai blokknak az európai motorban?