Elektronok ereje

2009.02.23. 13:08

Milyen lesz a jövő motorversenyzése? Ezt a kérdést boncolgatta a FIM hétvégi, genfi (Svájc) kongresszusán. A rendezvényen több „zöld” gépet is bemutattak, többek között a 2010-re megjelenő, korábban már részben ismertetett KTM Zero Emissiont.

A 40 Nm nyomatékkal bíró elektromotor közvetlen erőleadása bőven elég lesz ahhoz, hogy a 90 kg össztömegű gépet mozgassa. Ez a nyomaték megfelel a 250-es kihegyezett, kétütemű versenyblokkjáénak, miközben az egész KTM Zero Emission hét kilóval könnyebb a 125-ösnél is – viszont az erő már 1 fordulat/perctől rendelkezésre áll.

Versenykörülmények között a lítium-ion akkumulátorok negyven percet bírnak, békésebb felhasználással ennek mintegy duplája motorozható. Ha a pletykák igazak, a már így is rendkívül erős motor még tovább izmosodhat a jövő évi hivatalos bemutatóig.

Hogy ilyen lesz-e a jövő versenymotorja, még rejtély. Ugyan sokaknak hiányozna a kipufogók hangja, de az biztos, hogy a jelenlegi irány már nem lesz sokáig tartható. Kedves olvasóink, önök szerint mit hoz a jövő?