Nem összkerekes, de dízel

2009.03.17. 11:05

Mégsem lesz kétkerék-meghajtású a holland Track T-800CDI dízel-motorkerékpár. A 2x2 hajtáskép már sok lett volna az extravaganciából – éppen elég a Smartból származó 800 köbcentis, 45 lóerős dízelblokk és a CVT váltó.

A gyorsulás négy másodperc százra, a végsebesség 175 km/h – a kevéske lóerőért kárpótol a 130 Nm nyomaték, ami 1800 és 4500 fordulat/perc között áll rendelkezésre. Az igazán jó hír a fogyasztás: Az E.V.A. Track 90-es tempónál mindössze 2,1 liter gázolajat kér.

Erik Vegt konstruktőr kijelentése alapján a szervizintervallum gyanúsan hosszú, 50 ezer kilométerenként kell átvizsgáltatni és a kötelező karbantartást megejteni rajta – miközben a motor élettartama előreláthatólag félmillió kilométer. A blokk eredetét nézve ezt az információt könnyű kétséggel fogadni, de az év végén már Hollandiában megvásárolható lesz a T-800CDI dízelmeghajtású túraenduró: már csak évtizedeket kell várni, hogy az első igazán hosszú tartós teszt megadja a választ.

Kedves olvasóink, önök szerint szükség van dízel-motorkerékpárra?