Baj van Japánban, de botladozik a KTM is

2009.03.31. 12:36

Nem véletlen, hogy az ACEM, az európai motorgyártók szövetsége az Európai Unió védelmét kérte – a válság nem kímél senkit sem. A KTM tegnapi bejelentése szerint 1482 alkalmazottuk közül 733-at részmunkaidőben alkalmaz tovább.

Kiemelték, hogy elbocsátásokról egyelőre nincs szó. A munkaidő-csökkentés több területet érint, a gyártásban, az irodákban és a kereskedelemben tevékenykedők egyaránt gondban vannak. A tervezett megszorítás csupán május és augusztus között lépne életbe – ha sikerül stabilizálni a helyzetet, utána minden a helyes kerékvágásba áll vissza.

A múlt év végén ugyan bejelentették, hogy két csoportban megválnak háromszáz alkalmazottól, ennek ellenére Stefan Pierer elnök-vezérigazgató bízik benne, hogy az idei 25%-os termeléskiesés nem ismétlődik meg. Elmondása szerint a motorpiac rugalmasabban képes alkalmazkodni a válsághoz, ezért a mostani helyzet ellenére optimistán tekintenek előre.

Úgy látszik, a világgazdasági helyzet csak az indiaiakat nem érdekli: a Bajaj újabb 30 millió eurót tolt bele az ausztriai KTM gyárba – talán ez lesz a túlélés záloga?

Nem csak az osztrákokra és amerikaiakra, hanem a stabilnak tartott japán piacra is rájár a rúd: a JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) 2009 február hónapját a tavalyival összehasonlító statisztikája szerint a termelés 42,8%-al, az export pedig 39-el zuhant vissza. Pénzben kifejezve ez 255 millió eurót kiesést jelent.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik lesz az első nagy gyár, amelyik feladja a motorgyártást?

forrás: Austrian Times, JAMA