Amikor öt évvel ezelőtt bemutatták a Yamaha MT-01-et, sokan a V-Max utódját látták benne. Ennek ellenére nem volt brutális és fejet letépő sprinter sem – egyszerűen csak egy férfias hangú, nyomatékos és szórakoztató utcai motor lett.
A friss SP nem módosult lényegesen, a jó tulajdonságait megtartotta, néhány dologban pedig előnyére változott. A legfontosabb újdonság a 43 milliméteres Öhlins villa és hátsó rugós tag: az állítható, csúcsminőségű futómű kedvez a sportos vezetőknek.
Pirelli Diablo Rosso gumikat kapott a Yamaha, elöl 120/70-17, hátul 190/50-17 a méret. Új a kormány, 28,5 mm-es átmérőjével vaskosabb, mint az alapváltozaté. Az aranyszínű felnik, a plusz krómozások és az SP fényezés nagyban fokozzák a sportos hangulatot, igaz, gyorsabb nem lesz tőle. A motor Magyarországon is kapható, rendelésre. Aki szeretné megtudni, hogy milyen érzés gőzmozdonnyal gyorsulni egy nagyot, mindenképpen próbálja ki az MT-01 SP-t.
Kedves olvasóink, önök szerint az MT-01 a világ egyik legfölöslegesebb motorja, vagy az utolsó egyéniséggel bíró utcai gépek egyike?