Annak ellenére, hogy a Harley-Davidson márkenevet Milwaukee-hoz kötjük, az érdemi gyártás mégis a yorki üzemben történik. A gyár büszkeségének tartott komplexum most mégis kiürül – a vezetőség már keresi az új helyet, ahol költséghatékonyabban, kevesebb alkalmazottal dolgozhatnak tovább.
A csarnokok, ahol a Softail és a túramodellek gyártása folyik, a tervek szerint 2010-ben ürülnek ki – addig mindenképpen érvényben maradnak a szakszervezetekkel kötött szerződések, amelyek megkötik a cégvezetés kezét.
Bob Klein szóvivő elmondta, hogy már régóta időszerű a cég gyártási modelljének és humán erőforrás hátterének az átalakítására. Kötelező lépés a költségek radikális csökkentése, a jelenlegi formában képtelenek versenyképesen termelni. A wauwatosai telephely és a Franklin logisztikai központ már korábban bezárt, ez is része volt Keith Wandell ügyvezető igazgató hatékonyságnövelő programjának.
Az utolsó negyedév eladási statisztikája elszomorító volt: 12%-al csökkent a kereslet. Akárcsak az amerikai autógyártók, a HD is nagy bajban van – ennek ellenére a hatékonysági intézkedések foganatosítása nem lesz egyszerű. A maffia-szerű szakszervezeti béklyó kritikus lehet. Az esetleges újabb sztrájk komoly anyagi kárt okozhat a cégnek; ez történt 2007-ben a tizenhat napos leálláskor is.
Kedves olvasóink, önök szerint túléli a gyár, vagy kiviszik a termelést Kínába?