Magyar versenyző váltja Talmát

2009.05.25. 18:05

Kölcsönös udvariassági körökkel, konkrét információk nélkül ért véget a Balatonring mai, budapesti sajtótájékoztatója. A másfél hete kirobbant Talmácsi-balhé ügyében a napközben lezajlott kölcsönös egyeztetés nem hozott eredményt – most már száz százalék, hogy külön utakon mennek tovább.

A versenyzői pályafutása során harminchét Grand Prix győzelmet szerző Jorge Martínez Aspar mondta ki először, hogy békében váltak el egymástól – úgy tűnik, ez az egyetlen, amiben egyetértenek, hisz a mondat mindkét fél szájából kínosan sokszor hangzott el a rövid sajtótájékoztató alatt.

A Stefano Favaro által kézben tartott Faster Management és Talma május 14-i nyilatkozatában a második motor hiányát és a médiajogok körüli visszásságot jelölték meg szerződésbontásuk okaként. A kifogásuk egyik felét gyorsan megcáfolta a Balatonring Team, hiszen a le mans-i pálya depójában már ott állt mindkét Aprilia. Hogy mi volt pontosan az oka Gábor dobbantásának, most sem tudtuk meg – csak a média- és kommunikációs jogok kifejezést szajkózták mindketten. A sajtó ismételt kérdéseire sem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan mire terjed ki a szerződésük vitatott passzusa.

A Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) korábban közleményt adott ki arról, hogy Talmácsi Gábor menedzsmentje indokolatlanul magas díjakat szabott meg a motorossal készített interjúkért. Az index.hu portál egy éve összegző cikkben forintosította a vitát képező kommunikációs és médiajogok egy részét. Ez nem tartalmazta a bevételek jelentős, reklámszerződésekből származó részét.

-Kereskedelmi televízióknak egy szezonra lekötve a pénteki és szombati időmérő edzéseket és a versenyt követően készült interjúk ára 1 millió 360 ezer forint+ÁFA

-Az előfizető tévék számára a versenyhétvégénként kiadott három interjú 80 ezer, ugyanez 100 ezer forint+ÁFA, ha nincs éves szerződés

-Az előfizetés nélküli kereskedelmi rádiók számára a három interjú: 45 ezer forint+ÁFA

-Előfizetéses rádióknak 30 ezer+ÁFA alkalmanként, ami 17 futamos idény esetén: 510 ezer+ÁFA.

-A hangfájl formájában versenyhétvégénként kiadott futam utáni interjú szerződötteknek: 15 ezer+ÁFA

-A megyei lapok által leköthető, egész évre szerződött csütörtök-pénteki beharangozók ára: 12 ezer+ÁFA

-A megyei lapoknak kiadott versenytudósítás és Talmácsi ezt követő kommentárja, 15 ezer+ÁFA. 

Döbbenetet majd mosolyt váltott ki Gábor kijelentése, amiben kerek perec visszautasította, hogy ez a hercehurca a pénzről szólna. Teljesen komoly arccal jelentette be, hogy számára ez elvi probléma. Ha az anyagiakon múlna, állítása szerint még mindig a Balatonring Team tagja lenne, hisz onnan kapta a fizetését. A média- és kommunikációs jogokkal elválaszthatatlanul összefüggő szponzorpénzek és egyéb szereplési bevételek ezek szerint számára semmit sem jelentenek - a jólelkű világbajnokunk az árváknak adja, vagy szétosztja barátai között?

A többször is legjobb barátként megjelölt Stefano Favaro menedzser nem volt jelen a sajtótájékoztatón, így az álláspontját nem ismerhettük meg. Talma saját magát képviselte, és titkolózott, semmit sem árult el jövőbeli terveiről. Kijelentett, hogy nem bánta meg döntését, hisz ez nem egy hirtelen felindulásból elkövetett tett volt – ezek szerint már régebben képtelenek elfogadni azt, hogy a 2006-ban aláírt szerződés alkalmatlan számukra.

Gábor nem árulta el, hogy hol folytatja, igaz, a GP pletykák a királykategóriában is szereplő Scot Honda csapatról szólnak. Aspar elmondta, hogy a magyar versenyző idény közbeni váltásába nekik is beleszólásuk van, de a jó viszonyra való tekintettel talán nem tiltják meg Talma újrakezdését.

A nap egyetlen jó híre Aspar úr szájából hangzott el. Leszögezte, hogy a piros-fehér-zöldre festett Aprilia marad a pályán, nem szűnik meg csapat. A tárgyalások ma délután is folynak, de már biztos, hogy magyar versenyző ül Gábor helyére. A Balatonring Team vezetője még nem mondott nevet, de kijelentette: talán már holnap kiderül melyik hazánkfiának szurkolhatunk Mugellóban.

Nem lelni minden magyar bokorban GP-képes versenyzőt, ki lehet Jorge Martínez Asparnak jelöltje? Aki már bizonyított, az Tóth Imi, de ő saját családi csapatában köröz és Juhász Dávidot is köti Suzuki kupás szerződése. Sajnos a Rookie-kupában sikeres Sebestyén Péter túl fiatal, ezért szerkesztőségünk egyetlen tippje Györfi Alen, aki nem ismeretlen Spanyolországban sem, hisz szabadkártyásként már korábban rajthoz állt a GP valenciai futamán.

Kedves olvasóink, önök szerint ki lesz az új magyar GP-versenyzőnk?