Nem lesz kínai márka a Benelli

2009.06.08. 23:31

Sokan megdöbbentek, amikor a kínai Qiang Jiang konszern felvásárolta a Benellit. Az ázsiai vállalat nem kezdő a motorok terén, többek között a Keeway márka is hozzájuk tartozik. Mikor 2005-ben a Merloni Grouptól átvették a nevet, terveik szerint nem akarták elmozdítani a gyártást az Adriai-tenger partjáról - a mostani sanyarú gazdasági eredmények talán már őket is elbizonytalanították.

Az idei évre a válság miatt újraértékelt prognózis szerint ötezer motort készültek a pesarói csarnokokban összerakni: ennek ellenére a féléves értékelés szerint csak ezer készült. Több mint száz munkásuk már így is részmunkaidős alkalmazott, fizetésük egy részét az állami válságbüdzsé állja – most mégis ugyanaz a veszély fenyegeti őket, mint a Tornado 900 bemutatásába megrokkant olasz tulajdonú Benelli alkalmazottjait: az utca.

A kínaiak 26 millió dollárt tettek be a kasszába, nekik köszönhető a csodás Tre1130K is. Akkor húszezer darabos termelést prognosztizáltak 2008-ra, ennek érdekében mindent megtett Pierluigi Marconi vezető tervező is: kifejlesztette az egyhengereseket és a máig várt 754 köbcentis kéthengerest. A Benelli Due viszont nincs teljesen kész, és a kereskedők az egész világon panaszkodnak az eladatlan készletek miatt.

Gianluca Galasso PR főnök elmondta, hogy nem tűnik el Olaszországól az oroszlános márka. A robogókat ugyan Ázsiában készítik majd, de nagymotorok gyártására az ottani technológia nem alkalmas. Nyilatkozata alapján a Qiang Jiang vezetősége megérti a gazdasági krízisre visszavezethető gondjaikat, és a probléma megoldására már kidolgozták a válságtervet: a fröccsönthető műanyagok és néhány egyéb alkatrész Kínában készül majd, a motorikus elemek és a fődarabok továbbra is a pesarói gyárban kerülnek előállításra. Reméljük Galasso nem téved, és tényleg marad kontinensünkön a Benelli.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik európai márka tűnik el elsőnek?