Az Ural, amit nem kapnak a magyarok

2009.06.08. 23:30

A haldokló európai piac helyett egyre inkább az amerikaira koncentrál az Ural – ez nem véletlen, egyik tulajdonosa révén erősen kötődik az Egyesült Államokhoz. Legújabb modelljüket már nem is forgalmazzák Európában, pedig fekete fényezésével és vörös csíkozásával kifejezetten gusztusos. Neve szimplán csak T, gyári kódja egy kicsit bonyolultabb: IMZ-8.1037.

A motorja ugyanaz a negyven lóerős léghűtéses bokszer, amit már jól ismerünk. Négyfokozatú váltóval és kapcsolható hátramenettel rendelkezik. A javasolt utazótempó mindössze 105 km/h. A 749 köbcentis blokkot két Keihin L 22 AA karburátor táplálja.

Az első fék úszóágyazású Brembo, sajnos erre is csak szóló tárcsa jutott. A 320 kilós gépnek nem ártana még egy-két jól működő fék, a hátsó dobok hatásfoka nem tűnik elégségesnek a tömör vas konstrukcióhoz. A csillapításért Sachs rugós tagok felelnek.

Az amerikai ár 9999 dollár, vagyis 2,06 millió forint. Ennyiért talán itthon is gazdára találna egy-két darab, igaz a hazai értékesítési viszonyokban van némi bizonytalanság: az Ural Motor Hungary Kft. már korábban felfüggesztette tevékenységét.

Kedves olvasóink, önök szerint lenne helye az orosz motornak a magyar piacon?