Talma helye stabilnak tűnik

2009.06.17. 13:04

Talmácsi Gábor új csapatát, a Scot Racing Team-et 1992-ben alapította Cirano Mularoni és Giovanni Torri. A csapat vezetése San Marinóban, a technikai fejlesztésekért felelős egység pedig az olaszországi Cesenában székel.

Mularoni számára a kezdeteket egy reklámügynökség jelentette, amely a hirdetések révén került kapcsolatba a Formula 1 és a Moto GP világával. Torri, aki a Scot Costruzioni elnöke, az építőipar felől érkezett, a máig fő tevékenységét jelentő cégének fő profilja az útépítés és egyéb nagyberuházások építőipari kivitelezése. Hozzávetőleg ötszáz alvállalkozóval rendelkezik, ezeken keresztül mintegy 22000 embernek adva munkát – cégének forgalma nagyjából évi 13 milliárd euró. Torri emellett a Forli és Cesena tartománybeli Iparosok Szövetségének is a soros elnöke.

1994-től hűségesek a Hondához, 125-ös, 250-es és Moto GP gépeik is a HRC-vel való jó kapcsolat jegyében születtek. A csapat saját bevallása szerint küldetésének érzi nem csak a már bizonyított versenyzők, hanem az ifjú tehetségek futtatását is. Az elmúlt években olyan nevek szerepeltek náluk, mint: Bruno Casanova (1992), Fausto Gresini (1994), Roberto Locatelli (1997), Arnaud Vincent (2001), Emilio Alzamora (1995), Sete Gibernau (1996), Andrea Dovizioso (2002), Simone Corsi (2003), Mike Di Meglio (2005) és természetesen Talmácsi Gábor, aki 2006 után ismét visszatért a Scothoz.

A MOL szponzorként hű maradt Gáborhoz, ez mindenképpen mellette szólt akkor, amikor Mularoni és Torri a magyart választotta – a kőolaj-feldolgozással foglalkozó, nemzetközileg is elismert cég nem kevés bevételt jelent majd az olasz csapatnak.

Talma, aki 125-ös kategóriában korábban már indult a csapat színeiben, most Yuki Takahashi pótmotorját kapta meg. Shuhei Nakamoto, a HRC Honda igazgatóhelyettese elmondta, hogy a Scot Racing maximálisan élvezi a támogatásukat, részükről nem lesz akadálya annak, hogy a csapat további két motort szerezzen be.

Gábornak, akárcsak korábban a részben emiatt elhagyott Balatonring Teamnél, most sincs második számú motorja, ami egy esetleges műszaki hiba vagy baleset alkalmával kellemetlen helyzetet okozhat. Cirano Murano, Talmácsi jelenlegi főnöke elmondta, hogy nem csak egy helyettesítő erőt kerestek Gáborban, teljes értékű versenyzőként számolnak vele – akárcsak japán kollégájával.

Feltett szándékuk a másik két motor mihamarabbi beszerzése. A barcelonai sajtótájékoztató alkalmával elhangzott, hogy a megkötött szerződésben opcióként szerepel a 2010-es és 2011-es együttműködés lehetősége: remélhetőleg addig bőven lesz alkalma versenyzőnknek bizonyítani rátermettségét a legjobbak között is.

Közben Gábor volt istállója, a Balatonring Team és a magyar tulajdonú Team Toth megkezdte az egymáshoz való közeledést. Mindkét cég motorja egymás főszponzorának a logóját viselte magán a Katalán Nagydíjon. Németh Balázs Apriliájára felkerült a Max City, Tóth Imréjére pedig a Grupo Milton matricája.

A két csapat egyelőre nem tervez fúziót, ám az együttműködés pontos oka nem ismert – értesüléseink szerint a háttérben a lassacskán épülni kezdő Balatonring állhat, amely június 5-én végre megkapta a rég várt építési engedélyt.

A képek forrása: Motogp.com, Scotracingteam.com