A BMW-vel harcolna a Guzzi

2009.06.23. 10:24

A Dolomitokban mutatkozott be a Moto Guzzi Stelvio új változata, a 4V NTX. A motort mozgató négyszelepes „Quattrovalvole” blokk a gyári sajtóközlemény szerint hatalmas fejlődésen esett át. A 2006-ban kifejlesztett 1200-as szív ránézésre ugyanaz maradt: V-alak és egymással 90 fokot bezáró hengerek.

A megszokott forma ellenére néhány változást rejt a léghűtéses blokk. Eddig a 108 Nm-es nyomatékmaximumát 6400-as fordulaton adta le, mostantól 113 Nm-t tud már 5800-as fordulaton. 105 lóerős csúcsteljesítményét 7250-nél adja le – ez bőven elég a dinamikus túrázáshoz.

Az NTX óriási alumínium koffereket, csomagtartót, motorvédőt és ABS-t kapott: ezzel a külső is idomul az erős túraenduró konkurenciához. A használati értéket nem csak ezek a praktikus kiegészítők növelik, hanem a finomabb, kézkímélőbb kuplung is.

Kedves olvasóink, önök szerint ennyi elég a Guzzi-"endurókból", vagy kisebb köbcentis terepesre is szükség lenne?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.