Ázsiai jobbik oldala - sportrobogó Tajvanból

2009.07.03. 13:04

A tajvani Kymco egyre komolyabban veszi az európai piac meghódítását – még az olyan, hazai márkák iránt elkötelezett országokban is egyre népszerűbbek, mint Olaszország. Xciting óriásrobogójuknak megérkezett az R-változata, amely fényezésében és dizájnjában is eltér a korábban megismerttől.

Kétféle blokkal gyártják, ez biztosítja, hogy a különböző felhasználói igényeknek is megfeleljen. Az 500-as négyütemű, vízhűtéses és befecskenedezős blokk tervezésénél mindent bedobtak a sportos karakterért, ennek eredménye a 7000-nél érkező 39 lóerős maximális teljesítmény és a 41 Nm forgatónyomaték, amelyet 5500-nál ad le. A 221 kilós feltankolt tömeggel 147 km/h-s végsebesség érhető el.

A kisebbik egyhengeres szintén vízhűtéses, befecskendezős és négyszelepes, azonban hengerűrtartalma mindössze 300 köbcenti. Teljesítménye nem marad el sokkal testvéréétől, 28,5 lóerő leadására képes 8000-es percenkénti fordulaton. A forgatónyomaték viszont lényegesen kisebb, mindössze 23,5 Nm. 300-as motorral is garantált a dinamizmus, hisz össztömege mindössze 189 kilogramm.

Elöl 15, hátul 14 hüvelykes abroncsokon gördül, szélességük 120/70 és 150/70. Az első fék mindkét modellnél dupla 260-as tárcsa, melyekbe kétdugattyús úszóágyazású fékpofák harapnak. Hátulra szóló 240-es féktárcsa és egydugattyús nyereg jutott. A modell hazai forgalmazás egyelőre nem indult meg, Magyarországon csak az Xciting I vásárolható - feltehetőleg őszre az R is megérkezik.

Kedves olvasóink, önök megbíznak a tajvani termékekben?