Visszatér a Brough Superior márka

2009.07.08. 12:14

Jó hírt hoztunk azoknak, akik szomorúan csóválják a fejüket és mantraként morzsolják: „bezzeg a régi gépekben még volt anyag”. Ezek az idők visszatértek: a piac igénye alapján egyre többen foglalkoznak régi motorok blokkjainak vagy egészének az újragyártásával. Most egy nagy név tér vissza: az amerikai Pebble Beach motorkerékpár-aukción augusztus 14-én bemutatják az új, 86x86,2 furat/löket arányú, 1001,56 köbcentis és körülbelül 45 lóerős Brough Superior replikát.

A legendás kéthengerest a Cameron Racing Engines építi; a blokk külsőleg teljesen megegyezik majd az egykori JAP-pel, amivel a harmincas években a brit motorokat szerelték. A váz, a tank, a sárvédők és a többi apró részlet sem lesz gond, ezek mind a mai napig készülnek – az egykori luxusgép rajongói mindent megtesznek, hogy életben tarthassák kedvenceiket.

Az ár nem kimondott és nagyon is képlékeny – ahogy Mark Upham, a cég vezetője elmondta, nyitottak az egyéni igényekre, éppen ezért a végösszeg könnyen megduplázódhat. Aki a legmodernebb technikával elkészített és megbízható őskövületet szeretne, lépjen most és kövesse Arábiai Lawrence-t. A Cameron Racing Engines elképzelései szerint nem csupán replikákat készítenének: egy-két éven belül bemutatnák az új, minden ízében modern Brough Superiort is, az SS120-at.

Azok se keseredjenek el, akik a legendás angol motorok egy későbbi korszakát kedvelik. Már nekik sem muszáj veteránbörzék olajszagú sarát taposni és aukciók steril tömegében fogat szívva licitálni: a régivel megegyező, ám modern technikával készített Norton, Matchless, AJS és BSA blokkokat is gyártanak.

A holland Absaf BSA-kat épít: kívülről nincs különbség, a technikán viszont finomítottak. Potensebb gyújtást, optimalizált szívótorkokat és kovácsolt hajtókarokat tettek a 6150 euróba kerülő Gold Star DBD34 blokkba. Akinek ez kevés lenne, az 6580-ért megvásárolhatja a blokkot 600-asként, vagy versenyre készen 7950-ért, magnéziumból.

Az angol Molnar-Manx cég, miképp a neve is mutatja, a klasszikus Norton Manx blokkat gyártja, természetesen feljavított formában. Az ő termékük a Matchless G50 és AJS 7R blokk is – aki café racerről álmondik, de csak az eredetivel megegyező technikát tudja elképzelni, őket keresse – minőségi alkatrészeik nagy része a régi blokkokba is beépíthető.

Kedves olvasóink, önök legszívesebben melyik régi blokkot gyártatnák le maguknak?