180 meztelen lóerő

2009.07.28. 14:59 Módosítva: 2009.08.05. 22:29

A Honda és a Yamaha távolmaradásával szinte biztos, hogy az őszi európai motorshow-k legnagyobb sztárja az Aprilia RSV4 alapjaira épült Tuono V4 lesz.

A Honda és a Yamaha távolmaradásával szinte biztos, hogy az őszi európai motorshow-k legnagyobb sztárja az Aprilia RSV4 alapjaira épült Tuono V4 lesz. A gyár egyre kevésbé rejtegeti az új meztelen motort, hétvégén a misanói pályán álcázatlanul körözött a 2010-ben bemutatandó gép. A kémfotókon jól látszanak az agresszív vonalak, a tervezőknek sikerült továbbörökíteni a 2009-ben bemutatott sportmotor dizájnját.

A blokkjára régóta vártunk, Noalében nem siették el bemutatását. Hosszú évekig fejlesztették, de óvatosságuk érthető volt: a MotoGP-be szánt háromhengeresük óriásit bukott. 999,6 köbcenti és 180 lóerő: a tuonói hagyományokat tekintve a V4-es blokk nem lesz lebutítva – aki igazi, vaddisznó nakedre vágyik, várjon még egy évet.

A sportváltozat tízezres fordulaton adja le 115 Nm-s maximumát, feltehetőleg az utcai változatnál ezen módosítanak és szélesebb fordulatszám-tartományra simítják a nyomatékot. Az óriási kipufogódob megmaradt, hangja gyárilag is izgalmas, de mérete sufnituningra ad okot.

A legkarcsúbb négyhengeres blokk lánchajtással kapcsolódik a hátsó kerékhez. A versenyváltozat 179 kiló, a gyári pletykák szerint a csóré Tuono ennél is könnyebb lesz. Valószínűleg megkapja az RSV4 futóművét; minden irányban állítható Öhlins futómű, radiális Brembo fékek biztosítják majd a kiemelkedő kezelhetőséget. Az RSV4 ára öt és fél millió, feltehetőleg a meztelenül is exkluzív Tuono sem lesz jelenősen olcsóbb.v