Dupla kuplungos VFR

2009.09.08. 13:44 Módosítva: 2009.09.08. 14:02

A mai napon a Honda hivatalosan is bemutatta a világ első, motorkerékpárba tervezett duplakuplungos váltóját – a 2010-re megjelenő VFR 1200-ba szerelik be a forradalmi szerkezetet. A DCT automata, félautomata és mechanikus funkcióval is rendelkezik, a motoros ízlés szerint választhat az üzemmódok között.

Előnye a könnyű tömeg és az apró méret. Sokakat mégsem méretbeli paraméterei, hanem a viselkedése fog elkápráztatni: a Honda ígérete szerint ilyen sima váltás még semmilyen nagymotoron nem volt.

A váltóhoz két külön kuplung tartozik, az egyikhez az egyest, hármast és ötöst rendelték, másikhoz a kettest, négyest és hatost – kapcsoláskor a két tárcsarendszer együttműködése biztosítja a reakciómentes váltást – automata és félautomata módban a gázt sem kell elvenni, mindent megold a számítógéppel vezérelt szerkezet.

A Honda mérföldkőnek szánja az új V4-es VFR1200-at, formailag és technikailag is mindent megtesznek azért, hogy saját bevallásuk szerint a világ legjobb motorja legyen. Vajon erre van szüksége a világnak?