Kicsit szebb az új Bandit?

2009.09.14. 17:08 Módosítva: 2009.09.14. 18:10

A Bandit vagány meztelen motornak indult, de hamar a túrázók kedvence lett. Az 1995-ben megjelent első széria levegő-olajhűtéses blokkját tizenegy év után leváltotta a vízhűtéses, 1255 köbcentis utód: a GSX-R sportmotorból származó soros négyes nem tudta teljesíteni az EURO3 normát.

A 2010-es modellévre megújították a kétéves formatervet. Lecserélték a fényszórót, a villanyak melletti műanyag idomot és új hátsó lámpát rajzoltak neki. A blokkot feketére fényezték és továbbra is megkapta az SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) dupla pillangószelep-rendszert, amely alacsony fogyasztást és kedvezőbb károsanyag-kibocsátást biztosít.

A hengerek a versenymotorok számára kifejlesztett SCEM (Suzuki Composite Eletrochemical Material) technológiával készültek, ami javítja a hőelvezetést és csökkenti a súrlódást. Másik előnye a hagyományos eljárásoknál alacsonyabb költség. A megmunkálás az SAPT-re (Suzuki Advanced Plating Technology) alapul, amit éppen a költséghatékonyság miatt vezetett be a gyár. Az új, SCEM technológia elektromechanikai eljárással, a kompozit technológiát kihasználva, adalékanyagokkal teszi ellenállóvá az alumínium-felületet. A végeredmény a nikasilozáshoz hasonló bevonat.

A váz acélcsövekből áll, amihez 43 milliméteres villákon keresztül kapcsolódik a kerék – előre két 310 milliméteres féktárcsát tettek, hátra szóló 240-es jutott. Az ABS nem alapáras, de igény szerint rendelhető. A 2010-es Bandit jövő tavasszal érkezik Magyarországra.