Forró tenyérrel kényeztet

2009.10.07. 14:59 Módosítva: 2009.10.07. 16:58

Megújult a Kawasaki csúcstúrázója: a változások nem szembetűnőek, de annál hasznosabbak. A gyár figyelt a motorosok visszajelzéseire, óhajaik sokat nyomtak a latba a 2010-es GTR 1400 fejlesztésénél.

Több ponton módosították a burkolatot, ennek eredményeként kevesebb izzasztó hő jut a motoros lábára. Megnőtt a szélvédő mérete, most már a magasabb pilóták fejét sem rángatják az örvények.

A fűtött markolat is részévé vált az alapcsomagnak – fázós kézzel kínszenvedés a hosszú túra. Az ABS feláras, igaz a csomag nem csak a blokkolásgátlót tartalmazza, hanem a kipörgésgátlót is. Jó hír: ez a funkció nem jár súlynövekedéssel, a gumi elforgását a gyújtás és a benzinbefecskendező segítésével akadályozzák meg.

A technika nem változott: a blokk maradt az 1352 köbcentis vízhűtéses négyhengeres. A 155 ló és a 136 Nm-es nyomaték meggyőző: erőben nincs híján a GTR. A futóműre sem lehet panasz – a 308 kilós menetkész tömeg ellenére a 43 mm-es, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítású fordított teleszkópvilla példásan dolgozik. A hátsó kerék rugózásáért állítható, gáztartályos Uni-Trak csillapítás és Tetra-Lever kerékfelfüggesztés felel. A fékrendszer dupla, úszóágyazású, 310 mm-es hullámos tárcsákból és radiális, szembenálló, négydugattyús féknyergekből áll.