A Yamaha egyik legsikeresebb gépe az általunk is tesztelt X-Max. A 2005-ben bemutatott városi mindenesnek itt az új, 2010-es változata, a 250-es és 125-ös sportos, agresszív formájú robogó.
Új vázat terveztek hozzá, ennek eredményeként nőtt az ülés alatti tároló mérete és a vezetési élményt javító szerkezeti merevség is. A borítás folytatja az előző modell által kitaposott utat: a tervezők fiatalos karaktert próbáltak létrehozni.
A lényegi változást mégsem a műanyag idomok között leljük. A mindennapi használat során sokkal többet számít az ergonómia. Ennek jegyében átalakították a lábteret, így elvileg hosszabb utakon is kényelmes az X-Max.
A műszefalról a sajtóanyag kissé flancosan nyilatkozik, az ismertető szerint a luxus sportautók beltere inspirálta. Analóg és digitális része is van, vörös háttérfénnyel világítják meg a nagyméretű fordulatszámmérőt.
Nőtt az ülés mérete, valóban kényelmesen elfér rajta két felnőtt is. A vázkiképzés lehetővé teszi, hogy két sisak elférjen alatta. A kormánynál természetesen zárható kesztyű- és irattartó található.
A hátsó rugóstag állítható: terheléshez és útviszonyokhoz képest négy pozícióval használhatjuk a Yamahát. Az első kerék 15, a hátsó 14 hüvelyk átmérőjű. Elöl 267-es féktárcsa és kétdugattyús nyereg dolgozik, hátra 240 milliméteres tárcsa és szintén kétdugattyús nyereg jutott.
Az agglomerációban közlekedőknek megfelelő a 20 lóerős negyedliteres, városban cirkálóknak elég a 14 lovas 125-ös is. Ha a magyarországi előírások végre megváltoznak, akkor az Uniós szokásokkal megegyezően B-kategóriás jogosítvánnyal is vezethető lesz a nyolcadliteres kategória – remélhetőleg sok autós váltana át a praktikus és fürge robogós közlekedésre.