Buell – Béke poraira!

2009.10.16. 11:36 Módosítva: 2009.10.16. 13:14

A Buell mindig is egyedi, feltűnő motorokat készített. A tulajdonosok mostantól nem csak az extravagáns külsővel menőzhetnek, hanem azzal is, hogy motorjuk egy nem létező gyár terméke.

Eric Buell tegnapi bejelentése megerősítette azt, amit már régóta sejtettünk: komoly bajban a Harley-Davidson. Ennek ellenére a hír hirtelensége és őszintesége sokakat meglepett: nincs többé Buell, a márkát felszámolják.

Az amerikai V2-esek eladásai drasztikusan leestek, ennek eredményeként több üzemükben létszámleépítések voltak és több telephelyet be is zártak. A legutóbbi sajtóközlemények még csak két hónapos kényszerszünetről szóltak, ehhez képest a mostani szomorú bejelentés sokkal mélyebb gödröt tárt fel.

A Buell születése, tündöklése és bukása

1982 – Erik Buell felmond a HD-nél

1984 – Buell elkészíti az RW750 Road Warrior AMA Formula 1 kategóriás kétütemű versenymotorját

1987 – bemutatják az RR1000 Battle Twin-t, amelybe a Harley-Davidson XR1000 blokkját szerelték

1988 – Buell bemutatja az RR1200 Battle Twin-t

1990 – megérkezik az RS1200 West Wind, egy évvel később az RS1200S, majd még egy évvel később az RSS1200

1993 – A Harley-Davidson kisebbségi tulajdonrészt vásárol a Buell Motorcycles Company-ban

1994 – bemutatják az S2 Thunderbolt-ot

1995 – érkezik az S2T Thunderbolt

1996 – Eric Buell streetfightert készít: itt az S1 Lightning

1997 – az ezévi újdonságok: S3 Thunderbolt, S3T Thunderbolt, M2 Cyclone

1998 – A Harley-Davidson többségi tulajdonrészt vásárol a Buell Motorcycles Company-ban, és bemutatják az S1W White Lightningot

1999 – Buell újdonsága az X1 Lightning

2000 – az ezredforduló újdonsága az egyhengeres Blast

2002 – az első modern aluvázas Buell az XB9R Firebolt

2003 – jön a Lightning XB9S naked bike

2005 – túraenduróval próbálkoznak, a neve Ulysses

2006 – limitált szériában készül az XBRR versenymotor

2007 – Összebarátkoznak a Rotax-szal, bemutatják a modern 1125R-t

2008 – a vizes blokkal naked bike-ot terveznek, az 1125CR-t

2009 – Game over

Amíg a legyártott készletek kitartanak, addig az értékesítés nem zárul le: aki most csapna le egy Buellre, ne aggódjon, van bőven belőlük raktáron. Sajnos a halál szele nem fújta odébb az árcédulát: egyelőre semmiféle extra akcióról nincs hír sem Amerikában, sem Magyarországon. Megkérdeztük a hazai forgalmazót, aki elmondta: a garancia és az alkatrészellátás továbbra is akadálymentesen üzemel majd.

Az olasz motorok szerelmesei is fellélegezhetnek, a Harley-Davidson eladja az MV Agusta sportmotorgyártó vállalatban birtokolt részesedését. Keith Wandell cégvezető elmondta, letisztítják palettájukat, ez után csak a klasszikus értéket jelentő cruiserekre, chopperekre és Sportsterekere koncentrálnak majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.