Motorra és nőre gerjedő bakák

2009.11.04. 11:30

A gazdaság mélyülő árkából próbál kimászni a Harley. A pénznyelő mellékágakat, mint az MV Agusta és a Buell levágták, üzemeket zártak be, és olyan kulcsfontosságú létesítményekre tettek lakatot, mint a talladegai tesztbázis. Rengeteg munkafázist külsős cégeknek adtak ki; az 1903-tól folyamatosan működő márka mindent megtesz a túlélésért.

Friss marketingakciójuk a katonákat és a veteránokat szólítja meg. A kötődés nem véletlen, hisz a HD-t már Pancho Villa ellen, 1916-ban hadba fogta "Black Jack" Pershing tábornok. Az első világháborúban több mint húszezer darab szolgált, sőt 1918-ban Roy Holtz volt az első jenki, aki német területre ért J11-esével.

A gazdasági válság után a második világháború jól jött a gyárnak: az elavult, oldalszelepelt blokkból legyártottak még 88000 darabot. A WLA nem számított új konstrukciónak, de a 25 LE és a 105 km/h végsebesség a hadszínteren pont megfelelt.

Sok veterán szívébe zárta a márkát: a férfiasság és a hősiesség eszméjével a mai napig tökéletesen összeillik az amerikai motorkerékpár szeretete. Ezt az érzelmi töltetet lovagolná meg a milwaukee-i gyár friss kampánya – kulcsfigurája Marisa Miller. A szupermodell már a V-Rod népszerűsítésében is részt vett, sikerrel. A mostani képeken a múltat idézik meg, a negyvenes-ötvenes évek pin-up stílusában fotóztak.

Képeslapok, naptárak és nyereményjáték: a formás combok nem csak a katonákat vonzzák. Hogy az ilyen fogásokkal sikerül-e extra bevételt szerezni, rejtély – egy biztos, most minden dollára szüksége van az amerikaiaknak.