Még erősebb a terepes BMW
A friss R 1200 GS és R 1200 GS Adventure újabb fejezetet nyit a BMW terepes sorozatának közel három évtizedes történetében. Már az elődök is legendássá váltak a túrák és a világot átszelő utazások közben, de a dinamikus menetteljesítményeket és széles körű alkalmazhatóságot 2010-re továbbfejlesztették.
Az új boxermotor műszaki alapjául a HP2 Sport blokkja szolgált, vagyis hengerenként immár két felülfekvő vezérműtengelyt és radiális szelepelrendezést kapott. Legnagyobb teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 110 lóerő, míg a hatezres fordulatnál megjelenő maximális forgatónyomaték 120 newtonméterre nőtt.
Szélesebbé vált a fordulatszám-tartomány: a maximális értéket 8000-ről 8500 percenkénti fordulatra tolták el. Elektronikus szabályzású szelepet építettek a kipufogórendszerbe – kéthengeres hangja így markánsabb és erőteljesebb lesz az udvarias elődöknél.
A BMW R 1200 GS számára: alpesi-fehér, magma-vörös, ostra-szürke matt metál és zafír-fekete metál árnyalatok választhatók, míg az Adventure füstezüst matt metál és világossárga metál színben kapható.