BMW bokszer: a régi szép idők

2009.11.09. 14:38

Nem csupán az Adventure, hanem az országúti túrabokszer is megújult: ugyanaz a HP2 Sportból származó DOHC vezérlésű kéthengeres mozgatja, mint terepes kollégáját. A BMW R 1200 RT sokak szemében egyet jelent a klasszikus, kényelmes és dinamikus túrázással.

A maximális forgatónyomaték 6000-es percenkénti fordulatszámnál 120 newtonméterre nőtt. A legnagyobb teljesítmény 7750-es fordulatnál jelenik meg, továbbra is 81 kW, vagyis 110 LE. Örömteli változás, hogy erejét szélesebb fordulatszám-tartományban adja le.

A nyomatékosabb motor-karakterisztika az utazók óhajait elégíti ki, a motor az optimális adagolhatóság mellett közvetlenebb gázadási, valamint kedvezőbb terhelésváltási reakciókat mutat.

A korábbi négy helyett csupán két csavarral rögzítették a szelepfedeleket, az újszerű forma dinamikusabb az elődnél. Elektronikus szabályzású szelepet építettek a kipufogórendszerbe, remélhetőleg markánsabb és erőteljes lesz a hangzás.

Az elektronikusan állítható futómű ESA II rendszerű, gombnyomásra vezérelhető, állítható rugóalappal és immár szabályozható rugóerővel rendelkezik. Az ABS a szériafelszereltség része.

A burkolat is megváltozott: a BMW-s stílusjegyeket megőrizte, de a szélcsatornás kísérletek révén még hatékonyabb védelemmel bír. A műszerfal is új, a tükröződések ellen árnyékolóval szerelték föl, valamint állítható lett a sebességváltó pedálja.

Szériakivitelben 32 literes, kemény borítású csomagtartó dobozok járnak az BMW-hez; zárszerkezetük négypontos, fedelük a jármű színére fényezett. Az R 1200 RT 2010-es színválasztéka a következő: polár metál, Ostra-szürke matt metál, villámszürke metál.