Hódít a kolbászzsírsárga

2009.11.12. 10:14

Azoknak kedveskedik a Honda, akik számára a motorozás nem a fénysebességű száguldást, bőrrojtos ál-vadságot vagy sárdagasztást jelenti: a 2010-es CBF1000 praktikus, egyszerű és mindennapi motor.

A blokkot a CBR alapján fejlesztették – tompították – le a mérnökök. A magas fordulaton elvett erő azonban az utcára ideális: már egészen alacsony fordulatról selymesen húz a nyomatékos négyhengeres.

A kompresszió két tizeddel, 11,2:1-re nőtt, az elődmodell 97 lóereje helyett 107-et tud az új CBF. A PGM-FI befecskendező rendszer alacsony fogyasztást ígér: az üzemanyag-keverék 36 millis torkokon és tizenkét lyukú fúvókán át érkezik a hengerekbe.

A gyáriak ígérete szerint az újrahangolt rendszer hét százalékkal takarékosabb az elődnél – ember legyen a talpán, aki ezt a mindennapi használat során képes lemérni.

A váz alumínium, az általa adott tengelytáv 1495 milliméter. A 998-as blokkal együtt 245 kilogramm az össztömeg: ez hárommal több az elődnél. A blokk előrébb került, ami jobb kezelhetőséget biztosít, akárcsak a hosszabb lengővilla.

A fejidom karcsúnak tünteti fel a gépet, stílusában a hatszázas CBR-re emlékeztet. Plexije viszont négy pozícióban állítható, a túrázók saját testmagasságukhoz igazíthatják azt. Jó hondás szokáshoz híven a kombinált blokkolásgátlós fékrendszerük is helyet kap az ezresen: a biztonság az utcai motorok szegmensében a legfontosabb.

Opcióként riasztó, fűtött markolat ás túradobozok is kaphatóak. A CBF négy színben mutatkozik be: fekete, ezüst, fehér és kolbászzsírsárga színben kerül a boltokba.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.