Mona Lisa? A fenét: ez a művészet!

2009.11.13. 10:58

Mozgó művészet – így aposztrofálta új csúcsmodelljét az MV Agusta. A Milánóban frissen leleplezett F4 esetében szükség is van a szépérzékre, mert ha csak a számokat nézzük, a sportmodell visszalépés: kisebb, nehezebb és gyöngébb elődjénél.

A 2008-as 1078RR 190 lóerőt mozgatott meg, az idei 998-as mindössze 186-ot ad le 12900-as fordulaton – nem sokat, de egy fél kilót is magára szedett. A maximális forgatónyomatéka 114 Nm 9500-nál; az előd ebben is többet tudott. Akit a teljesítmény-matematika nem hat meg, és a szépségben és a kezelhetőségben hisz, merüljön inkább el a részletekben, érdemes.

Az MV Agusta nem adta föl az ülés alatt kivezetett kipufogórendszert; kár is lett volna. Az F4 sajátosságaként megismert négy csövecske ugyan szögletes lett, de még mindig éke a gépnek. Új a váz, és a blokk is teljesen friss fejlesztés – ennek ellenére az idomok alig különböznek az egyik legszebb sportgépnek tartott elődétől; jól van ez így.

A féloldalas lengővilla is speciálisan a 2010-es F4-hez lett kifejlesztve, ugyanúgy, mint a befecskendező segítségével változtatható karakterisztika. Kipörgésgátló is jutott az MV-re: aki versenypályán használná a legkompaktabbnak tartott szupersportolót, nem fog csalódni benne.

Az első kereket ötvenes, állítható Marzocchi villa fogja, hátra Sachs rugós tagot szereltek. Elöl csúcstechnikájú Brembo Monobloc fékek dolgoznak, hátul négydugattyús Nissin nyereg: a tárcsák 320 és 220 milliméter átmérőjűek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.