Bevált recept: Harley-t koppint a Honda

2009.11.14. 11:45

Akinek a Shadow túl cruiser, a Spirit meg túl chopper, az RS-t szeretni fogja: elegáns, múltidéző utcai kéthengeres. Kontúrjai leginkább a Harley Sportsterére hasonlítanak, ereje és felhasználhatósága is nagyjából megegyezik a 883-as amerikaiéval.

Az üléspozíció kényelmesnek ígérkezik, az RS egyenes felsőtestet biztosít. A lábtartó sincs feleslegesen kitolva, a térd derékszögben lesz hajlítva. Az új 750-es leginkább a japán belpiacra gyártott VRX 400-ra emlékeztet – Ázsiában nagyon sikeres volt a kéthengeres, Steedre alapozott roadster.

Sötétszürke festés és diszkrét krómozás: az új Honda sokak kedvence lehet. PGM-FI befecskendezővel látták el; az alacsony fogyasztás, a testvérmodelleket ismerve, biztosnak látszik.

Az ülésmagasság 737 milliméter. A 19-es első kerék feltehetőleg jó egyenesfutást biztosít, ám a fordulékonyságot sem befolyásolja hátrányosan. Az első villa szárai 41 milliméteresek. Az első tengelyhez 296-os tárcsa került, amelyet kétdugattyús nyereg markol. A hátsó fék klasszikus 180-as dob – hatásfoka feltehetőleg untig elég a szerény, 45 lovas teljesítményhez.

Az 52 fokos hengerszögű kéthengeres OHC vezérlésű, összesen hat szelepe van. Maximális, 65 Nm-es nyomatékát már 3500-as fordulaton leadja. Túrázáshoz, cirkáláshoz és mindennapi közlekedéshez egyaránt alkalmasnak tűnik – hála Istennek pozőr faktora lényegesen alacsonyabb a customnak látszó testvérekénél.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.