Izgalmasabb az autónál?

2009.12.01. 11:58

A sportos vonalat erősíti az Aprilia új robogója: a Sportcity Cube 300 az agilis és defenzív városi közlekedőknek kedvez. A neve ugyan kockát jelent, de a 815 milliméter ülésmagasságú gép formájában semmi szögletesség sincsen.

Az első villa akár még a pesti utakat is csavarodás nélkül bírná; szára 35 milliméter vastag. Rugóútja 100 mm, hangolása a gyár ígérete szerint inkább feszes, mintsem hintalovasan komfortos. A kerekek átmérője nem csupán a városi szlalomhoz ideális, hanem az agglomerációs közlekedéshez is: átmérőjük 15 hüvelyk.

Előre 120/70, hátra 130/80-as abroncs jutott. A fékek is megfelelnek a 300-as blokk teljesítményének, a váratlan helyzeteket is segít leküzdeni az első 260-as pár és a hátsó 220-as tárcsa.

Az egyhengeres blokk négyszelepes, 22,5 lóerőt ad le nyolcezres fordulaton. Maximális forgatónyomatéka 22 Nm, amelyet 6500-nál továbbít a kerék felé – kategóriájának egyik legizmosabbja az Aprilia.

Akik csak városban használnák és túlzottnak érzik a 300 köbcentit, ne aggódjanak: 15 lovas nyolcadliteres motorral is kapható lesz a Sportcity Cube. Természetesen számos kiegészítőt ajánl hozzá a tartozékkatalógus; többféle szélvédő, riasztó, különböző méretű dobozok is szerelhetők a sportos robogóra.