Indiai szépségipar
– ezzel a kiáltással mutatták be a Royal Enfield legújabb tanulmányát az indiai Autoexpo szakvásáron. A letisztult café racer akár szériamodell is lehetne, hisz váza, motorja és számos eleme megegyezik a boltokban kapható Classic 500-zal.
Az egyhengeres négyütemű már az új generációhoz tartozik; két évvel ezelőtt mutatták be. Több mint ötven éves korszakot zárt le, hisz a Bullet 500-at hagyományosan különálló váltóval készítették – ez többé nincs így.
Az új, 499 köbcentis léghűtéses természetesen megőrizte az archaikus technikai megoldásokat is: a vezérlés továbbra is nyomórudas. Az export érdekében azonban a karburátort lehagyták, helyette befecskendezőt kapott az angol származású, ám Indiában gyártott márka.
A szakvásáron kiállított café racer motorjáról nem árultak el semmit. Feltehetőleg ugyanúgy 27,2 lóerőt ad le 5250–es fordulaton. A dohogó egyhengeres nyomatéka 41,3 Nm. A futómű elöl nem változott, a szériával megegyező 130 milliméter rugóúttal bíró első villát kapta meg. A hátsó viszont új: az eddig nyolcan milliméternél biztos többre képes a modern, gázcsillapítású rugós tag.
Szériagyártásról egyelőre szó sincs, de a gyár korábbi nyilatkozatait figyelembe véve elképzelhető, hogy hasonló apró kitérőkkel színesítenék az eddig túlságosan egységes modellpalettát.