Ön milliomos?

2010.01.22. 11:29 Módosítva: 2010.01.22. 11:29

Ön veteránbuzi, de már az összes Pannóniát megvette? Jól kamatoztatható politikai kapcsolatai vannak? Titkos ajtón keresztül hordja ki a pénzt a Nemzeti Bankból? Ha igen, figyeljen: az év lehetőségei következnek.

Eladó a világ egyik legöregebb ismert motorkerékpárja: az 1895-ben gyártott Hildebrand & Wolfmüller kerül kalapács alá április 25-én Staffordban, a The International Classic MotorCycle Show-n.

A kéthengeres, vízhűtéses ősmotor 1489 köbcentis blokkot kapott – ereje mindössze 2,5 lóerő, végsebessége 45 km/h. Maximális teljesítményét 240-es fordulaton adja le. Jól látják, nem maradt le egy nulla sem: nem csak a fordulatszám mozdonyszerűen alacsony, hanem a hátsó kerék hajtása is csuklós tolórudakkal történik.

Az aukcióban szereplő gép feltehetőleg a harmincas években közlekedett utoljára, azóta békében pusztult – a majdani vevő fellelési állapotban kapja meg. A kikiáltási ár 60 ezer font, vagyis 18,6 millió forint. Biztos, hogy a Hildebrand & Wolfmüllerrel sok munka lesz, de talán megéri. Az alábbi illusztrációs videón láthatják, milyen, ha pöffögve gurul a világ első sorozatgyártású motorkerékpárja.

Akinek ez a fajta cirkálás nem jön be, ne csüggedjen. Egy évtizedek óta bővülő spanyol magángyűjtemény is kalapács alá kerül. A több mint száz gépet magába foglaló kollekciót február 27-én az angliai Hendonban, a RAF múzeumban tervezik elárverezni.

Legtöbb pénzt a Brough Superior SS100-ért kérik, ennek várható leütési értéke 100 és 120 ezer font körül van – magyarul, akár negyven milliót is érhet a luxuskategóriájú angol V2-es.

Meglepő, de a második legértékesebbnek a cseh Böhmerland 600-at tartják, az aukciós cég szakértői 14 millió forintnyi fontot várnak érte. A lista rengeteg csemegét tartalmaz, személyes kedvencünk a Vincent Rapide és a Nimbus 749 – ha valamelyik kedves olvasónk megvenné, kérjük okvetlen gondoljon ránk is.

1923 ACE 4 Cylinder     £25,000- 30,000

1920 ACME 1,000cc v-twin combination     £14,000- 18,000

1930 AJS 250cc Model 12     £4,000- 5,000

1922 Beardmore Precision 500cc     £5,000- 7,000

1934 Benelli 500cc Cascada     £12,000- 15,000

1929 BMW 500cc R52     £12,000- 15,000

1933 BMW 398cc R4     £5,000- 7,000

1934 BMW 730cc R11     £12,000-16,000

1935 BMW 198cc R2     £4,000- 6,000

1938 BMW 500cc R51     £9,000-12,000

1942 BMW 750cc R75 Afrika Korps     £16,000 -20,000

1953 BMW 590cc R68     £6,000- 8,000

1937 Bohmerland 600cc     £35,000- 45,000

1931 Brough Superior SS100     £120,000- 150,000

1927 BSA Model LX2     £7,000- 8,000

1929 BSA Sloper     £6,000- 7,000

1931 BSA Model LX4     £6,000- 7,000

1934 BSA 1,000cc v-twin     £12,000- 15,000

1929 Cleveland 4 Cylinder     £30,000- 40,000

1897 De Dion Bouton Motorcycle     £25,000- 30,000

1898 De Dion Bouton Motorcycle     £25,000- 30,000

1905 Diamant OHV single     £10,000- 15,000

1912 Diamant La Francaise

180cc Type H13     £3,000- 4,000

1957 DKW 344cc     £4,000- 6,000

1918 Douglas 2¾hp     £5,000- 7,000

1930 Excelsior Super 750cc v-twin     £20,000- 24,000

1931 Excelsior 1,300cc 4 Cylinder Model KJ     £30,000- 40,000

1911 FN 500cc Four     £20,000- 25,000

1926 FN Combination 750cc M50 Four Cylinder     £12,000-15,000

1928 FN side valve single     £4,000- 5,000

1912 Griffon 500cc v-twin     £9,000- 12,000

1913 Griffon 350cc v-twin     £6,000- 8,000

1923 Le Grimpeur 100cc two-stroke     £3,500- 4,000

1916 Harley-Davidson 500cc single     £12,000- 16,000

1918 Harley-Davidson v-twin     £18,000- 22,000

1919 Harley-Davidson 500cc horizontally opposed twin     £14,000- 18,000

1923 Harley-Davidson 74ci racing motorcycle     £30,000- 35,000

1940 Harley-Davidson 1,200cc v-twin     £14,000- 16,000

1919 Henderson 4 Cylinder Model J     £30,000- 40,000

1917 Indian Powerplus combination     £22,000- 26,000

1923 Indian 500cc Model K Featherweight     £9,000- 12,000

1937 Indian 1,265cc Four     £20,000- 25,000

1918 Douglas 2¾hp     £5,000- 7,000

1935 Koehler-Escoffier two-stroke single     £3,500- 4,500

1901 Laurin & Klement     £14,000- 18,000

1923 Mabeco 600 Six v-twin     £10,000- 12,000

1913 Matchless Model H combination     £12,000- 15,000

1934 Monet Goyon Single OHV twin port     £4,000- 6,000

1915 Motosacoche V-Twin Combination MAG Engine     £16,000- 20,000

1923 Motobecane Model B1     £2,500- 3,000

1930 Motobecane Type MB3     £1,500- 2,000

1926 Moto Rhony'x     £1,200- 1,500

1920 New Hudson Model 250 TS     £4,500- 5,500

1923 Nimbus 746cc Four     £22,000- 28,000

1952 Nimbus 750cc combination     £7,000- 10,000

1932 Norton 490cc Model 16H     £6,000- 8,000

1922 NSU 350cc     £7,000- 10,000

1928 NSU 201-T     £6,000- 8,000

1935 NSU 501-TS     £7,000- 9,000

1935 NSU Single OHC twin port     £7,000- 9,000

1936 NSU 493cc Type R9     £5,000- 7,000

1977 OSSA 500cc Yankee     £3,000- 3,500

1903 Peugeot 2hp     £12,000- 15,000

1905 Peugeot MTT2 v-twin     £18,000- 22,000

1928 Peugeot Model P108     £30,000- 35,000

1899 Phebus Tricycle     £5,000- 7,000

1938 PMZ 750cc v-twin     £18,000- 22,000

1942 Rikuo v-twin combination     £10,000- 12,000

1928 Scott Squirrel     £5,000- 7,000

1933 Soyer OHV racing motorcycle     £9,000- 12,000

1929 Standard 600cc MTT2     £5,000- 7,000

1924 Sunbeam 750cc v-twin     £12,000- 14,000

1927 Terrot Model F     £4,500- 5,500

1927 Terrot Model HT     £6,000- 8,000

1934 Terrot 350cc OHV     £4,500- 6,000

1923 Triumph Model SD     £6,000- 9,000

1939 Triumph 350cc 3HW     £6,000- 7,000

1938 Velocette 350cc MAC     £5,000- 6,000

1951 Vincent 998cc Rapide     £18,000- 22,000

1914 The Vindec two-stroke     £7,000- 9,000

1914 Wanderer v-twin     £14,000- 16,000

1924 Wanderer 194cc two-stroke     £4,000- 5,000

1938 Zundapp K800     £9,000- 12,000