Grimaszol, de villámgyors

2010.02.05. 09:07

A sepangi teszt második napján elérkezett a versenyzők ideje. Az erőviszonyok a tavalyi helyzetet tükrözik, már most biztos, hogy a zsírosabb falatok idén is a gyári csapatokhoz kerülnek.

Rossi lerántotta a leplet az új M1-ről, mely kinézetben alig különbözik a 2009-estől. Keményen kezdett: bejelentette, hogy az információcsere minden formáját megtagadja csapattársától, Jorge Lorenzótól. Lecsukta plexijét, eltángálta a mezőnyt, majd elbújt a kék kamion belsejébe.

Bár Stoner karnyújtásnyira volt tőle, körönként fél másodpercet kapott. Casey alapvetően elégedett a big-bangelős Ducatival, dicsérte az erőleadását, viszont Nicky Haydennel együtt pattogásra panaszkodtak.

„Jó lenne kicsit hűvösebb időben motorozni” – mondta az amerikai a mai nap után. „Általánosságban nagyon jónak tűnik az új motor, minden egyes apró változtatással sikerült javulni. Viszont hátra van még egy fontos feladat, megoldani a futóműgondokat, ami különösen a kanyarok érintőpontjánál, maximális dőlésszögnél zavaró.”

Az első ötben nem csak a három Yamahát érdemes észrevenni, hanem a nagyöreg Capirossit is a fekete Suzukival. Az egykori csapattárs két tizeddel marad le Casey-től, pedig csak magára számíthat: a beállítások tesztelésében még aligha lesz segítségére Alvaro Bautista, aki viszont rohamtempóban barátkozik a GSVR-rel.

Edwards hihetetlen hévvel küzd. A szünetekben készséggel okítja Spiest, aki a fia is lehetne. Colin felszabadult, hogy a Toselanddel való tavalyi összezörrenés után végre nem fagyott levegő várja a boxban, hanem a jófej Ben. Utóbbinak már csak homályos emlék a tavalyi WSBK cím. Most a sepangi féktávokra koncentrál: állítása szerint néhol turistaként kóvályog a pályán.

Dovizioso a legerősebb a hondás. Az időeredményekkel kapcsolatban persze Andrea is homályosít: „Egyáltalán nem a köridőkre koncentráltunk, főleg az Öhlins rugóstagokat próbáltuk hozzáállítani a stílusomhoz. Tavalyhoz képest ez hatalmas változást jelent.” Keveset mutatott Pedrosa, hiszen csuklóműtétjét követően jött Malajziába; rögzítő csavart szedtek ki az egyik csontjából.

Meglepően jól megy az újonc Barbera, úgy látszik, ahová Jorge Aspar Martinez nyúl, ott arany terem. Nem megy rosszul Espargaro és Spies sem; a többieknek sincs szégyellni valójuk, az utolsó helyezett Aoyama is látótávolságon belül van. Figyelemre méltó, hogy a zöldfülű Simoncelli négy századdal veri a sokat látott Melandrit – ők csapattársak lettek az idén.

Holnap folytatjuk.

1. Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 2:01.411

2. Casey Stoner Ducati Marlboro Team 2:01.902

3. Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:01.932

4. Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 2:02.102

5. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 2:02.165

6. Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:02.630

7. Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.792

8. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.866

9. Mika Kallio Pramac Racing 2:02.987

10. Hector Barbera Aspar Ducati 2:03.030

11. Aleix Espargaro Pramac Racing 2:03.133

12. Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 2:03.142

13. Randy de Puniet LCR Honda MotoGP 2:03.456

14. Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:03.558

15. Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:03.563

16. Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 2:03.609

17. Hiroshi Aoyama Interwetten Honda MotoGP 2:03.651

2009-es körrekord (kvalifikációs edzés):

Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha 2:0.518