Az amcsik lenyomnák a Ducatit

2010.03.01. 15:45

Versenyre kész Eric Buell új motorja: az 1190RR az AMA American Superbike egyik éremesélyese lehet. A gép alapja a már megismert 1125R: a mester ezúttal 185 lóerőt hozott ki az osztrák fejlesztésű Rotax blokkból.

A 3,5 kilós fogyás nem tűnik soknak, de a versenypályán ez már jelentős különbséget hozhat. A hengerek felfúrása sem véletlen: az amerikai és európai versenyszakágakban is 1200 köbcenti a kéthengereseknek megengedett hengerűrtartalom-határa. A beépített alkatrészek hozzák a Superbike szintjét: Buell elmondása szerint a fejlesztési időszak alatt mindent megtettek, hogy a finomhangolások és a tuning révén versenyképes motort építsenek.

Többek között Alex Barros, Jeremy McWilliams, Chris Ulrich, Taylor Knapp és Cory West voltak a tesztpilóták: elmondásuk szerint a 72 fokos hengerszögű V2-essel épített gép jól sikerült. Természetesen a 106 x 67,5 furat-löket arányú Buellnek nem lesz utcai változata: aki sportos amerikai motorra vágyik, vadásszon a felszámolt gyár elfekvő, erősen leárazott készleteire.