Tapaszd hozzám a feneked

2010.03.06. 23:15
4345

Forradalminak nevezi saját találmányukat a Brit Brothers: olyan ülést fejlesztettek ki sportmotorokhoz, mely görgőrendszer segítségével szabadon engedi oldalirányban elmozdulni a pilóta fenekét – anélkül, hogy az elhagyná a nyereg felületét. A pályamotorosok, versenyzők tudják, milyen fontos ez: mindenki, még a profik is elfáradnak abban a libikókázásban, amit a motor két oldala között kell megtenni két kanyar között.

A cég szerint 20%-al kevésbé fárad el a pilóta egy kör alatt, ha a Chicane Saddle, azaz sikán-nyereggel szerelt motorja van. De nem csak ezért jó. Amikor a hagyományos üléseken a motoros kicsit megemeli fenekét, hogy tehermentesítve azt átcsusszanthassa a másik oldalra, óhatatlanul romlik az aerodinamika. A motor-motoros légáramlási egysége megbomlik, a pilóta kiszakad a légbuborékból: ettől nem csak lassul, de instabillá is válhat a versenygép. Ezzel az új nyereggel ez kikerülhető.

4346

A görgőrendszer kifelé egy bordázott szíjjal van összeköttetésben, melynek külsején ülünk; befelé pedig áttételeken keresztül kapcsolódik egy előválasztó kapcsolóhoz, mellyel változtathatjuk az ellenállás mértékét. Így gyakorlatilag teljesen testre szabhatjuk az ülést. A gyár a high-side potenciális elkerüléséről beszél, mivel a Chicane Saddle a gyors, hirtelen, nagy amplitúdójú elmozdulásnak ígérkező mozgásokat a kormánylengéscsillapítóhoz hasonlatos módon nyeli el.

4344

Sajnos videót nem közöl a gyártó cég, pedig egy alapos klippel tisztulhatna a kép, ami most még nagyon konfúz: Vajon kell ez? Hasznos? Működik? Hogy is előzi meg a high-side-ot?

Az ára mindenesetre kifejezetten a versenyszféra bukszáira számít: átszámítva közel 150 000 forintért nem fogják érte eltaposni egymást az emberek.