Már kapható a 100 lóerős, szériaérett elektromos versenymotor

2010.03.07. 16:03
MotoCzysz D1g1tal Dr1ve

Még csak nem is komplett motorkerékpárt, hanem egy üres, elemek nélküli, ám de a technika csúcsán álló villanymotort kap a vevő a 4.9 millió forintnak megfelelő vételárért. Kicsit húzós: még az amerikai fórumokon is csak csuklanak a motorosok, ha szóba kerül a huszonnégyezer dollár – de a fejlesztéseknek, a hi-technek ára van. Ráadásul, az energiát tároló akkumulátorsor sem jön ki fillérekből: a kettőért, azaz a kompletten működő villanyhajtásért a vázzal együtt 8.5 millió forintnyi dollárt kér a MotoCzysz.

A cserébe kapott tudás viszont meggyőzőnek tűnik. Az azonnali használatra kész, plug-n-play Electric D1g1tal Drive elektromos motor 100 lóerőnek megfelelő teljesítményt képes maximális terhelés mellett, hosszú távon is leadni; ami fontosabb, hogy mindehhez 340 Nm-es nyomatékra képes, ami már gyakorlatilag párszázas percenkénti fordulatszámtól elérhető. A MotoCzysz LQ olyan folyadékhűtéses villanymotor, melynek belsejében állandó mágnes van. A gyár szerint így sokkal több nyomaték leadására képes, mint a hasonló méretű, de AC indukcióval működő konkurenciáé.

MotoCzysz Digital Drive

Összesen nyolc akkumulátort tárol az E1pc-ből ismert váz: 10 kilowatt leadására képes óránként. Bár az átlagos hobbi felhasználók felé kisebb jelentőséggel bír, de az akkukat egyenként, néhány egyszerű mozdulattal eltávolíthatjuk a helyükről. Így a versenycsapatok a boxban pár perc alatt  „megtankolhatják” a MotoCzysz-t – ez kulcskérdés lehet majd a D1g1tal Drive sportsikereiben. Az egész elektromos hajtás tokkal-vonóval 115 kilót nyom.

Elvileg bármelyik modern ezer köbcentis sportmotorról származó, kétkarú lengővilla rászerelhető az E1pc vázra, de az első futóművet is szabadon variálhatjuk. Érdemes sietni, a piacra dobással párhuzamosan akciót is hirdet a MotoCzysz: az első tizenöt vásárlót tízezer dolláros kedvezménnyel támogatják.