Az új Velorex a cseh Ariel Atom

2010.03.10. 18:12

Nem rokkantaknak szánt autópótlék, inkább zárt sportmotor a Velorex újkori reinkarnációja, amelyet a vásárlók egyedi kívánságainak megfelelően állít össze a gyártó, a cseh Motoscoot.

A világpremiert ma tartották Brnóban, de egyelőre csak egyetlen prototípust tudtak kiállítani, amely tavaly szeptember óta készült a cég műhelyében. A bemutatón jelen volt Mojmír Stránský, a régi Velorex tervezője is. A koncepciót lényegében változatlan formában vették át az eredetiből: megmaradtak a motorkerékpárokból származó hajtáselemek, a háromkerekű elrendezés, és persze a jellegzetes arányok a púpos, hosszú hátsó résszel, a rövid orral és az autó legelejére kitolt első tengelyvonallal.

A technika persze jóval korszerűbb: vászon helyett szálerősítésű műanyagból készül a karosszéria, a vázszerkezet a sportkocsiknál is használt csővázas kialakítású, az utasokat pedig versenyautókra jellemző kagylóülések várják. Ráadásul a prototípus ajtói is előre-felfelé nyílnak, akárcsak egy Lamborghinin. A stabilitás megtartása érdekében a jármű igen széles első futóművet kapott, így a 3,8 méter hosszhoz és az 1,37 méteres magassághoz 1,9 méteres szélesség társul. Az egyetlen már megépült példány, amely a 00-s sorozatszámot kapta, persze nem eladó: a gyártó cég tulajdonosa jár majd vele, ennek megfelelően igazán gazdag felszereltségű, és egy tuningolt, 1300 köbcentiméteres Honda CB motor hajtja.

A tervek szerint évente legfeljebb 15-20 példány készül majd a XXI. századi Velorexből. Négyféle változatot leget majd megrendelni: az S, azaz Standard legfeljebb 750 köbcentiméteres motorral, és a lehető legegyszerűbb belső térrel, az LS, azaz Luxus legfeljebb ezres motort kaphat, a GLS, vagyis Grand Lux pedig ezer köbcenti feletti motorkerékpár-motorokkal készül. A csúcsváltozat, az R, amely maximum 400 kilogrammos, 200 lóerőnél is erősebb motorokat kaphat.

Ahogy az a fentiekből sejthető, az új Velorex nem lesz olcsó, a legegyszerűbb változat alapára is egy híján húszezer euró, azaz átszámítva nagyjából 5,3 millió forint lesz, a felső határnak pedig csak a képzelet szab határt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.