Meztelenség középhaladóknak

2010.03.12. 15:38

1998 óta 250 ezer FZ6 fogyott – A Yamaha úgy gondolja, hogy a belépő szintű gép sokakkal megkedveltette a márkát és a könnyű, agilis közlekedést. Részben nekik szeretnék eladni új motorjukat, ami nagytestvére a népszerű meztelen gépnek.

Az FZ8 érkezéséről már hónapok óta tudunk, a gyári marketingcsatornákon folyamatosan szivárogtak ki a részletképek. A mai nappal véget értek a találgatások, itt a 799 köbcentis sornégyes, amely a hatszázasok és az ezresek közötti piaci űrt hivatott betölteni.

Az üzemanyag keverékről természetesen befecskendező gondoskodik. A fő pillangószelepet a gázmarkolat vezérli, a melléket pedig a központi számítógép: a kedvező fogyasztás és a megfelelő emisszió borítékolható. Az airbox mérete bőséges, 7,8 liter. A levegő különböző hosszúságú szívótorkokon át érkezik: az egyes és négyes henger 125 millisen, a kettes és hármas 150-esen át lélegzik.

A motor teljesítménye 106,2 lóerő, amelyet tízezres fordulaton ad le. A nyomaték szintén rendben, 82 Nm nyolcezernél. A hengerek furat-löket aránya 68,0 x 53,6 milliméter. A 4-2-1 rendszerű kipufogó megfelel az Euro3 normának.

A váz alumínium, kialakítása és geometriája az univerzális kezességet szolgálja. A gyári sajtóanyag a fordulékonyság mellett kiemeli a nagy tempónál is példás stabilitást – nincs okunk kételkedni. A hátsó présöntvény lengővilla szintén alu, Monocross központi rugóstagon támaszkodik a vázhoz. Előre 43-as fejreállított villa jutott. A futómű hangolása egyértelműen a komfort felé mutat.

Az első kerékhez 310-es féktárcsákat és monoblock nyerget tettek. A meztelen FZ8 és a fejidomos Fazer8 is elérhető folyamatosan szabályzó blokkolásgátlóval. A felnik ötküllősek és alumíniumból készültek, gyárilag 120/70 ZR17 és 180/55 ZR17 gumival szerelik őket.

Az ülésmagasság 815 milliméter, formája és szöge a kényelmes és agilis vezethetőséget segíti. A kormánynyak 33 fokos elfordulásra képes – dicséretes, városban, parkolóban és a garázsban is könnyen mozoghatunk a 211 kilós motorral.

A túrázókra is gondolt a Yamaha, rengeteg kiegészítő kapható az FZ-hez. Magasított szélvédő, csomagtartó, markolatfűtés, központi állvány, tanktáska ugyanúgy választható, mint az FZ8-hoz tervezett motoros ruhák.

A FZ8 ára 2,498, a pedig Fazer8 2,598 millió forint. Az ABS felára 200 ezer.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.