Suzuki: nem szép, de 330-cal nagyon gyors

2010.03.13. 14:09

Tudtuk, hogy az extrém mintáiról híres Troy Lee Designs készíti majd a MotoGP-ben versenyző Rizla Suzuki GSV-R festését, éppen ezért dinamikus, színes és modern mintákat vártunk. Úgy tűnik, vagy a kezére csaptak Troy Lee-nek, vagy szándékosan fogta vissza magát, de a 800-as versenymotor inkább unalmas lett, mint menő.

A 2010-es gépet Loris Capirossi és Alvaro Bautista nyúzza majd – mindketten bíznak a Suzuki tartósságában, hisz csak hat blokkot hajthatnak szét a tizennyolc verseny alatt. A fejlesztőmérnökök elmondták, idén sikeresebb évre számítanak, hisz jelentős változások történtek a GSV-R aerodinamikájában, vázában, számítógépes rendszerében.

A motor V4-es, ereje 225-230 lóerő 18 ezres fordulaton. Szelepvezérlése pneumatikus, DOHC rendszerű. A váltó hatfokozatú, a hátsó kereket lánc hajtja. Váza alumíniumból készült, kerekeinek átmérője 16,5 hüvelyk. A futóművet az Öhlins szállítja, a fékeket pedig a Brembo. A Suzuki hossza 2080 milliméter, tömege 150 kg. Végsebessége beállítástól függően 330-340 km/h.

Hogy az idei évben sikerül-e végre a Rizla csapatnak a világbajnoki címet elhódítani, nem biztos. Talán a kék-sárga motorjuk sem lesz a mezőny legszebbje, de egy borítékolható, hogy esernyőtartó lányaikat idén nagy gondossággal válogatják ki. Belőlük is jutott galériánkba!