Jövő héten debütálhat az elektromos KTM
Már 2008. október óta pedzeget valamit a KTM: enduróról, meg szupermotóról beszélnek, néha saját maguk szivárogtatnak ki egy-két képet, esetleg videót. Fenn akarják tartani a pezsgést az elektromos motorok állóvizében, pedig igencsak pezseg az a víz magától is: hetente jönnek jelentések és tanulmányok a legújabb fejlesztésű villanymotoros gépekről, igaz, a nagy motor gyártók közül hivatalosan, kézzel fogható termékkel még senki nem szállt be a buliba.
Tehát a KTM egy bizonyos Freeride projektről beszél már hónapok óta, melynek gyártását 2011-re, majd a gazdasági világválság kibontakozásával mégis inkább 2012-re ütemezték. A jelenlegi állás szerint az eredeti 2011-es terv sem kizárt, ugyanis a gyár szerint a motorok szériaérett állapotban vannak.
Két szabadidőmotort, egy endurót és egy szupermotót rejtegetnek a KTM sötétített képei. Teljesen pontos adatokat csak a jövő héten megrendezésre kerülő Tokyo-i motorkiállításon közölnek majd, annyit azonban tudni lehet, hogy a két, nagyon kompakt gépet negyven newtonméteres maximális forgatónyomatékra képes elektromos motor hajtja. A mindössze kilencven kilogrammot nyomó off-road KTM-ekre White Power rugóstagokat szerelnek; a szupermotót 17 colos, az endurót elöl 21, hátul 18 colos kerekekkel szerelik majd.
Az árán kívül egy valami ölheti meg a KTM Freeride projektet: a korábbi prototípusok alapján olyan Li-ion akkumulátort használt a gyár, mely ugyan egy óra alatt feltölthető, de nagy terhelés mellett, azaz verseny körülmények között negyven perc alatt le is merül. Ha ez a szériaérett, a 2011-es évben esetleg gyártásba kerülő motoroknál is így lesz, jókora szegmenst, a hobbimotorosokat veszítheti el a KTM elektromos bokorugrója.