Vége van, legközelebb élesben motoroznak

2010.03.20. 17:31 Módosítva: 2010.03.20. 17:31

6

A tesztszezonnak a tegnapi nappal hivatalosan is vége: április 11-re kell figyelmeztetőt beállítania annak, aki már az első versenyen szét akarja izgulni magát. Ugyanis – ne kiabáljuk el –, szorosnak tűnik a mezőny eleje. Persze ez sokat változhat még szűk egy hónap alatt, lehet, megint a Lorenzo-Stoner-Rossi trió külön meccseitől lesz hangos az idei világbajnokság. De legalább a reményt hagyjuk meg, hogy nem így lesz.

Az továbbra is látszik, hogy jó a Yamaha, de az utolsó napra javulgattak a Hondák is. Stoner? Ducati? Ott kevesebb értelme van motorról, márkáról beszélni – Casey egyszemélyes hadsereg, bár pénteken jól terelte a GP10-et Nicky Hayden is. Megtörhet idén az olaszokon ülő átok? Megtanulhatja más is vezetni a Desmosedicit Stoneren kívül? Meglátjuk. Haydennek sikerülhet, de Kallio is tört már borsot nagymenők orra alá 2009-ben, azóta meg nyilván folyamatosan ügyesedik.

5

Casey Stoner mindenesetre zsebre tette az ellenfeleket pénteken – nem véletlen: mióta éjszakai versenyeket csinálnak Katarban, rajta kívül nem tudott más nyerni itt. A tegnapi 1:55.353-as köridő az egész két napos tesztelés legjobbja volt ráadásul, úgyhogy van minek örülni – annak fényében, hogy Hayden ötödik összetett időt motorozik, meg pláne. „Csak tegnap este sikerült elérni a nagy áttörést: az új beállításokkal folyamatosan nagyon gyors körökre voltam képes.” – mondta Casey a katari teszt után.

4

Bár Rossi fél másodpercet kapott a második napon, az összetettben alig öt századdal maradt el Stonertől – sokan voltak egyébként, különösen a yamahások, akik pénteken nem tudták megfutni csütörtöki legjobbjukat. Valentino elektronikát tesztelt, az etap későbbi felében pedig közel versenytávnyit motorozott egyhuzamban. Elmondása szerint már most azt a gumikeveréket keresték, amivel egy hónap múlva rajthoz fog állni. Lorenzo csuklófájdalmai miatt pénteken is kevesebbet ment, a fájdalomcsillapítók miatti kábulatnak tudja be hetedik összetettbeli helyét –a spanyol bizakodik: sokkal jobb ütemben javul a keze, mint hitte volna.

A Tech3 Yamahának felemásra sikerült a teszt: jól mentek az első napon, aztán a pénteki versenyszimulációkon kicsit félresiklottak a dolgok. „Nem volt igazán jó estém, de megesik az ilyen.” – mondta Ben Spies péntek este. „Egyszerűen semmi nem sikerült úgy, ahogy szerettük volna. Persze ez az első ilyen alkalom, úgyhogy annak örülhetünk, hogy az összes többi tesztnapon jók voltunk.” Az amerikai az utolsó órában bukott: abban a kettes kanyarban, ahol a rákövetkező húsz percben még négyen estek el – köztük Stoner is.

8

Hondás berkeken belül kezdenek átalakulni az erőviszonyok: Dovizioso rendre maga mögé utasítja Pedrosát. A fejlesztésekben már Andreának is oroszlánrésze van, a tavaly téli pletykák szerint pedig Dani már egyáltalán nem olyan fontos a HRC-nek, mint teszem azt 2006-ban volt. Ráadásul Andrea jó fej, közvetlen, mosolygós, jó kapcsolatot ápol mérnökeivel, remek a hangulat a boxban – csomó olyan dolog, ami Pedrosáról egyáltalán nem mondható el. A spanyol az RC212V elejére panaszkodik: neki iszonyatosan csúszkál a motor eleje, amitől lassabban teljesíti a kanyarokat, de a bemeneti sebessége is pocsék, ahogy a köridejét nézegeti. Dovizioso viszont dicséri a mérnököket, szerinte a Honda súlyelosztása kitűnő, és úgy érzi, még simán tudott volna fejlődni. Sajnos az esti versenyszimuláció idejére akkora lett a páratartalom, hogy nem akartak megkockáztatni egy esést.

7

Marco Melandrit nem érti senki: az újoncokon kívül ő volt az egyedüli, aki nem tudott 1:57-en belül motorozni. A tavalyi Kawasakival teljesített hobbimotorozás után (mely milyen kellemes csatákat, előzéseket, meglepetéseket, és sportolói hozzáállást vonultatott fel, jegyzem meg zárójelben) nem ezt vártuk idénre: Macio gyakorlatilag hazakerült, amikor Gresinihez, a mentorához igazolt vissza. Hondára, ugye, amit hogy szeretett. Persze lehet, hogy a San Carlo Gresininél globális gondok vannak: Simoncelli sem veregeti könnyedén a tapasztalt rókákat, mi több, tök utolsó. Mindkét nap. Pedig tőle is sokat várnak – hú, de még mennyit.

Ha Casey Stonert és Valentino Rossit kivonnánk a mezőnyből, gyakorlatilag bárki nyerhetne április 11-én. Kettejük 1:53.4 körüli ideje azonban segít a fogadóirodáknak a reális szorzók kialakításában.

Összetett eredmények.

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1: 55.353

2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1: 55.402

3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1: 55.879

4. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 1: 55.954

5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1: 56.115

6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1: 56.195

7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1: 56.504

8. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1: 56.504

9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1: 56.540

10. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1: 56.767

11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1: 56.897

12. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP 1: 56.898

13. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1: 56.935

14. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 1: 57.222

15. Hector Barbera SPA Paginas Amarillas Ducati 1: 57.223

16. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 1: 57.251

17. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1: 57.379