700 köbcentiből 210 lóerő?

2010.03.26. 06:05

Norton-Racing-wankel-rotary-motor-560x350

Bár a legvadabb pletykák víziója a 2011-es debütálás, hivatalos források – eddig még – az indulást sem erősítették meg. Visszatér a Norton a gyorsasági motorversenyzésbe? Wankel motoros pályamotorral? Túl szép, hogy igaz legyen.

Akik óvatosabban közelítik meg a dolgot, jövőre még csak valamilyen mutogatható, de kézzel fogható, megtapogatható prototípussal is jól laknának. Akkor már látszana, hogy valóban elindult valami abból, amit a motoros sajtó a napokban kapott fel. Állítólag NRV700-ra keresztelnék az új forgódugattyús motorblokkot, mely hétszáz köbcentis lökettérfogatból 210 lóerős teljesítményre lenne képes. Igaz, a múlt évben bemutatott a Norton egy sportmotorszerű gépet az Isle of Man TT-n, de azzal egy métert sem tettek meg versenytempóban – ráadásul az 588 köbcentis volt. Talán annak a továbbfejlesztése lesz az NRV700?

A Norton NRV588, ami tavaly egy métert sem ment versenytempóban
A Norton NRV588, ami tavaly egy métert sem ment versenytempóban

Ha a britek megcsinálnák a lehetetlent, és tényleg elkészülne a Norton superbike-ja, első körben valószínűleg a BSB-ben (British Superbike Championship), kicsit szabadabb fantáziával a WSBK-ban (World Superbike Championship) indulhatna. Mindkét sorozat előfeltétele, hogy az NRV700 sorozatgyártásba kerüljön, és széria motorként értékesíthető legyen a közönség számára, illetve, hogy ezekből az utcai motorokból előre meghatározott darabszámot el is adjanak egy évben.

Ha maga a motorblokk világbajnoki színvonalon való kidolgozása nem is lenne olyan nagy falat – pedig nyilván az –, a szériagyártásra való kényszer könnyen nyakát szegheti az amúgy briliáns terveknek.

Volt már sikere a Nortonnak ezekben a szakágakban: a Brian Crighton fejlesztette, az 1990-es évek elején élesben is kipróbált wankel motoros versenygép több BSB futamon is elindult, mi több, Steve Hisloppal a nyergében 1992-ben TT győzelmet szerzett. Még ugyanabban az évben tűntek el, mint a kámfor.

A sorozatgyártásnak mi lehetnék az egyik nagy nyertesei. Képzelje csak el: exkluzív brit versenymotor utcai idomok mögé rejtve, wankel motor, hétszáz köbcenti, kétszáztíz lóerő. Jól hangzik, nem de?