ABS nélkül halál vár rád

2010.04.04. 10:50

Bármennyire is férfiként szeretnének meghalni a keményvonalas bilisisakosok, abban azért megegyezhetünk, hogy nem meghalni mégis jobb. Az ABS a motoron márpedig nagy segítséget nyújthat a túlélésben, ezt már statisztikák is igazolják.

Tizenhatszor nagyobb eséllyel hal meg egy motoros az autósokhoz képest a német utakon – állapította meg az ADAC. Ezen azért érdemes eltöprengeni. Segíthet a gondolkodásban a számadat, hogy 6900 személyi sérülésekkel járó baleset elkerülhető lett volna, ha a motoron lett volna ABS.

Motorrad ABS 340 tcm11-286387

A motoros persze nem szereti, ha korlátozzák a szabadságát, és sokan az ABS-t is felesleges hátráltató tényezőnek gondolják. Ráadásul az EU egyre szigorúbb szabályozásokat pedzeget - szó van arról is, hogy kizárólag blokkolásgátlóval felszerelt nagymotorokat lehetne forgalmazni a tagállamokban. A féktelen élvezet ilyen erős fenyegetése mindig nagy ellenkezést vált ki, úgyhogy nem csoda, hogy öklét rázva tiltakozik a motoros társadalom.

A statisztikák böngészése közben kijózanodva viszont nem nehéz megérteni az életmentő segédfelszerelések fontosságát. Míg nagymotoroknál már elég elterjedt az ABS - 25%-ban kapható a nagyobb gépekhez - 250 köbcenti alatt ez az arány az egy százalékot sem éri el. Mivel főleg kezdők használják a kisebb kategóriát, logikus az ADAC lobbizása a blokkolásgátló mellett. Nem is a kötelező bevezetést szorgalmazzák, hanem arra kérik a gyártókat, hogy extraként legyen elérhető a biztonsági rendszer minden motornál. Így mindenki maga döntheti el, hogy szeretné-e növelni a túlélési esélyeit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.