Carlos Checa kétszer is nyerhetett volna otthon, de egyszer sem jött össze

2010.04.12. 11:53

4

Keserédes hétvége, így nyilatkozik Carlos Checa a hazai pálya után. A Matador mindkét versenyt megnyerhette volna, ehelyett mindössze húsz ponttal távozik Spanyolországból. Az első versenyen értelmetlenül, vezető pozícióból bukott, a félbeszakított másodikon a részidők summázása után huszonöt ezreddel maradt alul. Örülhet Biaggi, kiegyensúlyozottan motorozik, a végső elszámolásra is esélyes lehet. Haga csak az első futamot bánja, este már Mr. Valenciának nevezi magát. Toseland végre kezd kilábalni a gödörből.

Első verseny

Nem sokáig menetelt Checa, pedig a rajtja hibátlan volt. Már az első körben az élre tört, ráállt saját tempójára, ami a szabadedzések eredményei alapján az egyik leggyorsabb volt a mezőnyben, és centiről-centire belekezdett a megnyugtató, stresszmentes győzelem felépítésébe. Túl gyorsan akar túl sokat: csupán néhány rundot tesz meg, miután motorjának első kereke megcsusszan egy bal kanyarban, és bár azt az esést még menteni tudja, a következő jobb ívbe már nem fordítja be a Ducatit – kimegy a kavicságyba.

3

Közben mögötte már Haslam nyújtotta lépteit, és az ölébe pottyant elsőséggel nincs más dolga, csak őrizni. Szerencséjére a háttérben jól elfoglalják magukat a srácok, csatáznak rendesen: senkinek nem marad energiája, de gumija sem arra, hogy a britet üldözőbe vegye.

6

A pocsékul rajtoló Haga ekkor már javában mászik át a mezőnyön, de nem azzal a vehemenciával, ami elég lenne a dobogóhoz. Ellenben Toseland, aki nagyon hátulról indult neki a távnak, hatalmas karcsapásokkal vágtat előre – jó volt őt újra az élmezőnyben látni, utoljára 2007-ben állhatott fel a pódiumra. Max csapattársa, Leon Camier a táv harmadánál vágódik elementáris erővel a kavicsok közé, de szerencsére nem sérül meg.

James egyértelműen megakasztja Biaggit, aki talán emiatt nem tud Haslam után menni – így viszont végignézhettük, ahogy nagyon keményen fékezgettek be egymásnak. A közben tempóját vesztő, de a BMW eddigi eredményeihez képest még így is szédületesen nagyot motorozó Corsert a végén majdnem elkapja Haga, de az ausztrálnak van még annyi tartaléka, hogy időben válaszoljon. Haslam, Biaggi, Toseland sorrendben futnak át a célvonalon.

1. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000

2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +1.757

3. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +3.621

4. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +4.209

5. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +4.378

6. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +9.834

7. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +10.466

8. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +16.080

9. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +18.382

10. Jakub Smrz CZE PATA B&G Racing Ducati 1198 +18.589

11. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +22.903

12. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +25.203

13. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +25.676

14. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +26.606

15. Andrew Pitt AUS Reitwagen BMW S1000RR +43.797

16. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +48.094

17. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +48.190

18. Simon Andrews GBR Kawasaki SRT ZX-10R +52.863

Második verseny

Checa vágódik ki a legjobban a rajtrácsról, Rea és Biaggi követik őt. Sanszos megint, hogy Carlos meglépni próbál a mezőnytől, ám most Vittorio Iannuzzo és Simon Andrews szólnak közbe: bődületest esnek a célegyenesben, utóbbi keményen a palánknak csapódik, piros zászlóval intik le a futamot.

1

Az újra startnál a leintés előtti utolsó regisztrált sorrendben állnak fel a rajtrácsra, Checa ezúttal csak negyediknek tud eljönni. Elöl Camier, majd Biaggi, utánuk Haga és Carlos, aki azért szépen lassan átrágja magát a japánon, és előre ered. Igazából nem csak egymás-, de az idő ellen is motoroznak: a félbeszakított verseny két részidejét összegezve kapjuk majd meg a végeredményt. Ebben a pillanatban hiába motorozik a harmadik helyen Checa, valójában az első helyen áll.

5

Camier most sem bírja cérnával, lowside-ot esik a pálya lassabb részén. Ekkor Biaggi szökhetne a többiek elől, a 7-est úgy is kifektette a kisebb meccseivel; ám jön Noriyuki Haga, aki Haslamon és Reán átjutva máris a spanyolt támadja. Talán pár kanyar kellett neki összesen, hogy az élre álljon: keméyen fékezte ki Carlost, pihe-puhán libbent el szűken Biaggi mellett, és onnan egy dolga volt: figyelni a stoppert. Végül huszonöt ezredes különbséget mutat az óra: ennyivel sikerül a hazai Checát megelőznie Hagának.

Kiváló versenyek, bár ezt megszokhattuk a Superbike-ban.

Eredmények:

1. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198

2. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +0.025

3. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +0.299

4. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +10.100

5. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +12.811

6. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +13.459

7. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +14.845

8. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +14.861

9. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +15.202

10. Jakub Smrz CZE PATA B&G Racing Ducati 1198 +18.071

11. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +25.179

12. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +26.166

13. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +30.189

14. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +30.387

15. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +35.741

16. Andrew Pitt AUS Reitwagen BMW S1000RR +43.244

17. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +43.540

18. Roland Resch AUT Reitwagen BMW S1000RR +47.145

19. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +48.502

20. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +51.838