Izs: orosz lenne a jövő motorja?

2010.04.21. 13:50

Nem csak a magyaroknak van végletes és vágyakozó dörrenése a motorkerékpárjaik miatt: úgy tűnik, az oroszok is szívesen képzelegnek kétkerekűik sosemvolt dicsőségéről.

Igor Chak 26 éves tervező megálmodta az új Izs-1-et: igaz, feltehetőleg örökre terv marad annak ellenére, hogy az orosz motorgyár nem szűnt meg létezni. Az 1929-ben alapított cég volt az első, aki belsőégésű hajtással felszerelt kétkerekűekkel próbálkozott a Szovjetunióban, de jelenleg is több kétüteműt tartanak kínálatukban.

A mérnök hibridnek álmodta meg a gépet, a hajtásért 849 köbcentis V2-es felel; a bejelentés szerint 50%-ban újrafelhasznált és hőálló műanyagból készülne. Amennyi súlyt megspórolnak a fémen, visszahoznák a 60 kW-os szénkefe nélküli elektromotorral, amit lítium-szulfid akkumulátorokon keresztül táplálnának.

A kuplung, a blokkolásgátlós fék és a gáz vezérlése a központi számítógépen keresztül történne, ahogy az éjjellátóé, a Bluetooth-é és a Wi-Fi panelé is. Chak dulpa légzsákot is szeretne: tervei szerint az Izs-1 lenne az az orosz motor, ami nemzetközileg is sikereket arathatna.

Ha terve felkelti az Izhmash cég figyelmét, akár igazzá is válhat a jövőbemutató gép: a motorgyárat birtokló konszern sikeres fegyvergyártó, az üzemeikben készülnek többek között az elismert AK-47-es gépkarabélyok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.