A Honda már a VFR 1200 F bemutatása előtt kiszivárogtatta a dupla kuplungot, ám sokak csalódására az októberi premieren egy szó sem esett róla – a V4-es rendkívül finoman működő, ám hagyományos kuplunggal jelent meg. Nem történt átverés, megígérték, hogy hamarosan érkezik.
Nem is maradt el, csak megkésett: a motorkerékpárok között elsőként a sporttúra gép kapta meg a DCT Dual Clutch Transmission technológiát. Eltűnik a kuplungkar és a váltópedál, cserébe új markolatokat kapunk – a berendezés vezérlése kézzel történik ezen a verzión. Jobb oldalon billenőkapcsolóval válthatunk az automata és a manuál funkció között.
Ugyanezzel a kezünkkel kapcsolunk az üzemmódok között. A D a gazdaságos automata, hangolása és működése túrázáskor vagy városban tűnik ideálisnak. S-be kapcsolva értelemszerűen a sportos én jön elő, míg az N-állás az ürest jelenti. Ujjaink parancsát a gyáriak ígérete szerint a hidraulika simán, és észrevétlenül követi.
A bal markolaton levő fokozatváltó manuális üzemmódban nyer értelmet – a plusz és mínusz ikonokkal festett gombok a fel- és lekapcsolást vezérlik. A berendezés lényege azonban nem ez a kényelmi funkció: a dupla kuplung a rángásmentes, sima futást garantálja.
A következő fokozatba váltáskor a hidraulika helyére kapcsolja a kiválasztott fogaskereket, majd az előző fokozatot oldja az egyik kuplung, majd a következőét összezárja a másik. Nem szakad meg a lendület, nincsenek káros reakciók – ez főleg visszaváltáskor lehet kellemes.
A DCT ára még nem ismert, de a négymilliós alaphoz biztosan hozzáadhatunk 4-500 ezer forintot. A Honda ígérete szerint a rendszer nem marad csupán a 173 lóerős VFR-é: az elkövetkező években egyre több motor megkaphatja a simaságot szavatoló berendezést.