Méregzöld és repül – mi az?

2010.05.27. 12:22

Úgy tűnik, a Kawasaki megpróbálja behozni terepmotorjaik lemaradását: megérkeztek a 2011-es KX modellek. A krosszosok két egyhengeres között választhatnak, a kisebbik 250-es, a nagyobbik 450 köbcentis blokkal készül.

A fogyókúra volt az egyik kulcsszó: a KX-ek új befecskendezőt kaptak, amelyeknek nem szükséges akkumulátor. A berendezés működése programozható, akárcsak a nagytesónál, egy körülbelül 90 ezer forintba kerülő külső műszerrel lehet állítani.

Úgy tűnik, a spórolásból előnyt próbálnak kovácsolni: ami néhány éve még csak a diszkont-chopperek jellemzője volt, már a versenysportba is beszivárgott: a 250-es KX Showa villa száranként eltérő funkcióval bír. A jobb oldali az előfeszítésért, a bal oldali a csillapításért felel.

A 450-es Kayaba villájában külön térben van az olaj és a levegő, ez meggátolja a habosodást – nehéz körülmények között is egyenletes viselkedésre számíthatunk.

A tavalyi modellekben megjelent kifejezetten lapos és speciálisan erősített dugattyú 13,5:1 arányú kompressziót ad, de az új kialakítású hengerfej erősebb szeleprugói és meghosszabbított szelepnyitása is a győzelmet szolgálja. A zajcsillapítás már a versenypályán is számít: a légszűrőház és a dob módosítása halkabb, maximum 94 decibeles üzemet eredményez.