Magyar pálya helyett spanyol öröm

2010.07.07. 09:08

Három egymást követő hétvégén versenyeztek, de pihenés helyett itt az újabb teszt – ez a gyorsasági-motoros világbajnokság mezőnyének programja. A Moto2 és a 125-ös kategória az új Motorland Aragónon tesztelhetett tegnap és ma. A csapatok nagy része élt is a lehetőséggel, mindenkinek ismeretlen az új helyszín, amely a Balatonring helyett került be a versenynaptárba.

A versenyzők délelőtt kilenc órától vehették birtokba az idén átadott pályát; a gyakorlás délután egyig tartott. Talmácsi Gábor motorja új rugókat és futómű-beállításokat kapott. A mérnökök azt kérték, hogy próbáljon a többi versenyzőtől elszakadva egyedül motorozni, hogy minél több adatot tudjanak meg a fejlesztésekről. Gábor negyven kört teljesített, legjobb ideje 1'57.397 volt, ami akkor a tizenhatodik köridő volt.

Délután kettő és öt óra között folytatták: Talmácsi számára azt a célt tűzték ki a mérnökök, hogy a keményebb keverékű gumival próbálja kihozni a maximumot. Ez nem kifejezetten a gyors körök teljesítésére szolgál, de strapabíróságuk miatt a Moto2 versenyeken is gyakran ilyennel mennek. Gábor az utolsó körében futotta legjobb köridejét, ami 1'57.017 volt.

Versenyzőnk este elmondta: „Pozitív volt a mai nap, találtunk néhány kedvező beállítást, csökkent a motor elejének pattogása. A legjobb időmet olyan gumival futottam, amiben már volt huszonhárom kör, vagyis mintha egy verseny végén, az utolsó körökben tettem volna mindezt. Holnap folytatjuk a munkát, és előkerülnek a gyorsabb, puha gumik is.”

Ma több MotoGP pilóta is a helyszínre érkezik, ám a szabályok értelmében nem használhatják versenymotorjukat a naptáron kívüli edzésre. Éppen ezért többen utcai sportmotorral köröznek majd: Nicky Hayden, Mika Kallio és Aleix Espargaro Ducati 1198-cal próbálkoznak. Randy de Puniet és Hector Barbera már múlt héten kipróbálták a kiváló vonalvezetésű spanyol pályát.

A legenda szerint a tavalyi malájziai futamon az RSC, a Versenyzők Biztonsági Bizottsága és Loris Capirossi fogadott Carmelo Ezpeletával, a MotoGP-t szervező Dorna elnökével. A pilótákat aggasztotta a Balatonring sorsa, míg Ezpeleta biztos volt benne, hogy megépül a magyar pálya.

Állítólag úgy szólt a megállapodás, hogyha a versenyzőknek lesz igaza, Carmelo fizet a Riders Safety Commissionnek egy jó ebédet, ha téved, akkor Capirossi állja a számlát. Most már biztos, hogy a Motorland Aragón átvette Sávoly helyét a naptárban – vajon mit ettek a motorosok Ezpeleta számlájára?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.