Schmitt Pál támogatná a magyar motorgyártást

2010.07.07. 17:20

Schmitt Pál megsegítette az árvízkárosultakat: saját 1942-es motorkerékpárját bocsátotta árverésre, a befolyó összeget pedig jótékony célra ajánlotta föl. A világháborús Harley-Davidson WLA750-ért hatmillió forint adott össze az Erste Lízing és a Fundamenta Lakáskassza. A támogatást az országos jótékonysági kampányt szervező Duna Televízió gazdasági alelnöke vette át.

Frissen, június 29-én megválasztott elnökünk elmondta, hogy nehéz volt lemondania a V2-es veteránról, de úgyis egyre kevesebbet tud motorozni – az állampolgárokat sújtó természeti katasztrófa őt is segítségnyújtásra sarkallta.

Megyeri István, az Erste Lízing vezetője elárulta, hogy nem lesz civakodás köztük és a Fundamenta között: a King Machine Choppers által restaurált Harley-t a OMSZ Mentőmotoros Szolgálatnak adják át – mostantól ők használjak promóciós járműként.

Elmozdulni a rend irányába

A motorosok számára nem mellékes, hogy Magyarország augusztus 5-én hivatalba levő elnökének hobbija szintén a motorozás – a Totalbike éppen ezért néhány aktuális kérdéssel fordult Schmitt Pálhoz.

– Támogatja, hogy az Európában népszerű gyakorlattal megegyezően hazánkban is B kategóriás jogosítvánnyal legálisan vezethetővé váljanak a 125-ös köbcentis motorkerékpárok?

– Úgy gondolom, hogy a motor veszélyesebb üzem, mint az autó, a nyolcadliteresek már nagyon gyorsan tudnak menni, sokak kezében veszélyesek lehetnek. Szívem szerint azt mondanám, hogy szakértők előtt vizsgázzon az, aki 125-öst vezetne.

– Reálisnak tartja, hogy hosszú huzavona után végre rendszám kerüljön az idáig jelöletlen ötvenesekre?

– Ideális lenne, ha a rend irányába mozdulna el a mostani kaotikus helyzet. Ezek a járművek is nagy értékűek és a forgalom aktív résztvevői – a jelenlegi állapot nem megfelelő. A közúti balesetek miatt is szükséges lenne a hatósági jelzés használata.

– Elképzelhetőnek tartja, hogy az állam bármilyen segítséget nyújtson a feltámadni próbáló magyar motorgyártásnak?

– Örülnék neki, ha azok a kezdeményezések, amelyek a közelmúltban történtek, nem torpannának meg. Nem tudom, hogy jelenleg milyen a felvevőpiac. A felvetett kérdés számításokat igényel, hisz komoly beruházásokról lenne szó. Szakszerű üzleti tervek kellenek – szívem szerint igent mondanék rá, és nem is tartom elképzelhetetlennek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.