Svéd vallásháború

2010.07.09. 11:09

Úgy tűnik, a Husaberg szerepe a divattal szembefordulás: amikor mindenki a kétüteműeket sztárolta, ők négyüteműeket gyártottak, amikor kis híján eltűntek a kétüteműek, ők eddigi álláspontjukat feladva csak azért is kihoztak egy szelep nélküli blokkal készült sikítót – a cég 22 éves történetében erre még nem volt példa.

Az új enduró a TE típusnevet kapta: rögtön két verzió, 250-es és 300-as érkezett. A versenygének természetesen megvannak, hisz pont a sportolók igényei hívták életre az új Husaberget. Sokaknak nem felelt meg az üzemórás négyüteműek magas karbantartási költsége, mások az igazán robbanékony karaktert hiányolták.

Mióta a KTM megvásárolta a svéd márkát, számos előremutató fejlesztés történt. Ilyen a négyütemű FE és FX gépek előredőlő blokkja, de ide sorolhatjuk a piac egyik legjobbjának tartott vázat és futóművet is. Ez a modell viszont az osztrákok termékpalettájához idomul – az egyhengeres alapja megegyezik az EXC kétüteműekkel.

A TE-k önindítót kaptak és kifejezetten méretes, 11 literes üzemanyagtartályt: akár hosszabb hegyi kalandozásra is alkalmasak. A váltó hatfokozatú, a féket a Brembo, a futóművet a WP szállítja – a hátsó rugóstag megkapta a márkatársak PDS rendszerét. Egyelőre TS, vagyis gyári supermoto nem várható. Mivel a Husaberg a KTM prémiummárkája, ezért az árak picivel a narancssárga terepesek fölött lesznek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.