V4-gyel próbálkoznak az amerikaiak

2010.07.13. 14:23

Az amerikaiak feltehetőleg az anyatejjel vagy a cukrozott zabpehellyel szívják magukba a V-motor szeretetét. Legújabb márkájuk, a Motus szintén ragaszkodik az elrendezéshez, igaz ők az autók felé kacsintottak: a megszokotthoz képest megduplázták a hengerek számát és kilencven fokkal elforgatták a blokkot is.

Az MST-01 amerikai tervezésű és gyártású, a Katech Inc.-nél készül – ők a versenysport számára gyártott 8,2 literes Corvette motorjaikról ismertek. A V4-es projektben sokan kételkedtek, de a munkafázis egyik fele már kész: próbapados tesztelések során 160 lóerőt adott le nyolcezres fordulaton az 1650 köbcentis blokk. A 162 Nm-es nyomaték szintén korrekt érték; ha a beígért túrázós sportgép elkészül, sokak számára érdekes lehet a különc konstrukció.

Ugyan többen is kísérleteznek már közvetlen befecskendezéssel, de ha a Motus tartja magát az ütemtervhez, az első szériagyártású kivitel az övék lehet. A Katech tapasztalata jól jöhet a fejlesztéshez – komoly szívórendszer és nagyteljesítményű benzinpumpa kell a megfelelő működéshez.

A tervrajzok alapján a 90 fokos hengerszögű blokk köré épített Motus nem sokat mutat. Talán sokan egyetértenek abban, hogy minél kevesebb műanyaggal kéne eltakarni a térhálós króm-molibdén váz és a V4 egységét. A gyári információk szerint hatfokozatú váltó és lánchajtás kerül a Motusra, míg a futóműből minden irányba állítható villát és rugóstagot, valamint 17-es kerekeket ígérnek. A szériaérett motort 2012-re ígéri az újonc amerikai vállalat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.