Úristen: Windows motorvezérlésben?

2010.07.14. 11:39

Az ellendugattyús kétütemű rendszer nem újdonság. Nevezték már OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder) motornak, de működését sokan Junkers-elvnek hívják. A második világháború óta ismert ez a megoldás, igazi sikert azonban nem hozott.

Az amerikai EcoMotors szerint mégis van jövője az OPOC-nak: állításuk szerint a kéthengeres, négydugattyús, kétütemű blokk gazdaságos és jelenleg elterjedt belsőégésű motorokhoz képest környezetkímélő lehet. Állítólag benzines és gázolajos változatban is készülhet, sőt a kompresszor még hatékonyabbá teheti.

A speciális hajtókarok és a szokatlan mechanikai megoldások nem túl bizalomgerjesztőek a hagyományos technológia híveinek, de úgy tűnik, vannak, akik bíznak az EcoMotors-ban: a Wall Street Journal értesülései szerint a világ egyik leggazdagabbjaként ismert Bill Gates 23,5 millió dollárt tett hozzá a fejlesztéshez. A Microsoft vezetője számos projektet és kampányt támogat – ki tudja, talán neki van igaza: az elején a Windowsban sem hittek, oszt' lám mi lett belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.