A 10-es útról Dorognál lekanyarodva, pár gyönyörű kanyaron át jutunk a közepesen unalmas Csolnok községbe. A községben van ugyan bányamúzeum, de ennyi kevés lenne az üdvösséghez. Követve a Motocross feliratú citromsárga táblákat viszont olyan csodát lát az ember, hogy önkéntelenül megszólal a bukósisak alatt: „nem hiszem el, hogy itt ilyen van”.
A nagyobb dombok közé szorítva egy csodálatos nyomvonalú, természetes terepre épülő pálya fogadja a látogatót. A VB-futamot évek óta rendező német Teutschenthalban nincs ilyen szép pálya, kár, hogy Csolnok infrastruktúrája attól nagyon elmarad.
A Magyar Monster Energy Motokrossz Bajnokság július 18-ai futama ideális helyszínre került, bár nem teljesen nézőbarát, nem látható be az egész pálya. Versenyzői szempontból kifejezetten kondis, a sok domb hamar kiveszi az erőt, bedurran az alkar, elfogy az oxigén. Ráadásul sok ugró és nagy tempó jellemzi: minden adott a látványos, versenyzők számára fárasztó, de élvezetes versenyhez.
A pályát fellocsolták, szinte pormentes volt. A nagy kánikula után a vasárnapi 23 fok szinte hidegnek érződött, a felhőkön csak szűrt fény jutott át. A szlovén, lengyel, osztrák és német versenyzőkkel megtűzdelt mezőny kemény futamot ígért. Az időmérőn az MX1 kategóriában szinte a megszokott eredmény született: Ifj. Borka János (266 Kawasaki) első, mögötte 7 tizeddel Szvoboda Bence (42 KTM), mögötte 5 századdal Czúni László (4 Suzuki). Ebből a felállásból bármi lehetett volna, de nem lett.
Az első futamban az ukrán Andrej Krichfalushy (109 Yamaha) elvitte a startot, de Borka a második körben megelőzte és az élre állt. Bence és Czúni kikavarodtak a tömörülésből, ők is megelőzték Andrejt. Mögötte majdnem azonos köridőkkel, de nem közeledve motorozott Szvoboda Bence, míg harmadik helyen pedig kicsit elmaradva Czúni futott be.
Az MX2-ben a bombaformában versenyző Hugyecz Erik (141 Yamaha) az első helyre, valamint abszolútban a negyedik helyre sorolta magát. Többen nagyobb hengerről suttogtak a depóban, de amíg nincs óvás és vizsgálat, addig ez olyan pletyka, ami szinte minden kiskategóriásról már legalább egyszer elterjedt. Az biztos, hogy a Yamahája nyomatékból a 450-eseket megszégyenítően ment dombnak felfelé. Második a Németországból idelátogatott Philipp Ringhofer (110 Kawasaki) volt, azonban majdnem két másodperccel elmaradt Eriktől. Hét tizeddel Philipp mögött a harmadik helyen Nagy Alex (102 KTM) várta a startot.
Az MX2-es küzdelem semmi csavar sem volt, Hugyecz szinte azonnal élre állt, mögötte Ringhofer jött. A harmadik helyet egy darabig Soóky Zsolt (85 Honda) birtokolta, majd Déczi Balázs (219 Suzuki) futott be.
A második futam eleje hasonlóan alakult. Krichfalushy a startot vitte, de Borka, majd Szvoboda is kikerülte. A nap pechese Czúni lett, előbb egy mandínert nézett be, – necces volt, de nem esett –, aztán bukott és visszacsúszott. Hajrázva a 8. helyre tudott feljönni. Eredménye az összesítésben is hátrébb sorolta, pedig az időmérő alapján mindenki jobbra számított. MX2-ben Ringhofer és Hugyecz nagy csatájából a tapasztaltabb és idősebb Ringhofer jött ki győztesen, mögöttük intették le Déczi Balázst.
Az MX1-ben összesítettjét Borka, Szvoboda és Krichfalushy vezeti, leszorítva Czúnit a dobogóról, az MX2-ben pedig Ringhofer, Hugyecz és Déczi a dobogós; itt Nagy Alex lett a negyedik.